Bu çalışma, film afişlerinde kullanılan zıt tasarım yaklaşımlarından minimalizm ile maksimalizmi karşılaştırmalı olarak ele almakta ve bu iki tasarım anlayışının görsel iletişimde nasıl anlam kurucu bir rol üstlendiğini incelemektedir. Film afişleri, yalnızca bir tanıtım aracı olmanın ötesinde; filmin atmosferini, temasını ve duygusal tonunu izleyiciye ilk anda aktaran görsel metinler olarak önemli bir işlev üstlenmektedir. Bu nedenle afiş tasarımında tercih edilen görsel stratejiler, hedef kitleyle kurulacak bağın niteliğini doğrudan etkilemektedir. Araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen beş minimal ve beş maksimal olmak üzere toplam on film afişi, görsel içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Renk, tipografi, metafor kullanımı ve kompozisyon gibi temel görsel unsurlar, sistematik bir biçimde analiz edilmiştir. Bulgular, minimalist afişlerin sadeleşmiş semboller, boşluk kullanımı ve sınırlı görsel öğelerle izleyicide derin düşünce ve duygu uyandırma amacı taşıdığını; maksimalist afişlerin ise yoğun görsel ögeler, anlatı zenginliği ve dikkat çekici tasarım unsurlarıyla güçlü bir etki oluşturduğunu göstermektedir. Çalışma, her iki yaklaşımın da film afişlerinde tematik aktarımı destekleyen etkili görsel stratejiler sunduğunu ortaya koymaktadır. Bu bağlamda, tasarımcılar ve araştırmacılar için zıt görsel anlatım biçimlerinin olanakları konusunda yeni açılımlar sunmaktadır.
This study examines two opposing design approaches, minimalism and maximalism, in a comparative framework, exploring how each functions as a meaning-making strategy in visual communication through film posters. Film posters serve not merely as promotional tools, but as visual texts that immediately convey a film’s atmosphere, theme, and emotional tone to the viewer. Therefore, the visual strategies employed in poster design significantly influence the quality of the connection established with the target audience. In this research, a total of ten film posters, five minimalist and five maximalist, were selected using purposive sampling and analyzed through visual content analysis. Core visual components such as color, typography, metaphor, and composition were systematically examined. The findings reveal that minimalist posters utilize simplified symbols, negative space, and limited visual elements to evoke deep emotional and intellectual responses in viewers, whereas maximalist posters employ visually rich elements, narrative density, and attention-grabbing design features to generate strong visual impact. The study demonstrates that both approaches provide effective visual strategies for thematic expression in film posters. In this context, the research offers new insights into the expressive possibilities of contrasting visual narratives for designers and scholars alike.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Graphic Design |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Submission Date | January 16, 2025 |
| Acceptance Date | September 1, 2025 |
| Publication Date | December 27, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 8 Issue: 2 |