The nature of design education tends to learn by doing and gain knowledge by experience. In this study, it is aimed to examine the role of practice in architectural and interior architectural design education, which is the art of creating space. In this context, “Basic Design” courses, which is the first place where design education begins, and “Design Studios”, which form the backbone of design education, are discussed in terms of their relationship with practice. The developments in design education in the historical process are mentioned and the relationship between design-application-education is examined. It has been examined how practice has gained a place in both undergraduate and graduate architecture/interior architecture education, and what kind of process is followed in design studios. How concepts such as “design thinking”, “research by design”, “practice-led” and “practice-based” research affect design education were questioned, and the contribution of new application-related methodologies to design education was discussed.
Tasarım eğitiminin doğası yaparak öğrenmeye ve deneyimle bilgi edinmeye eğilimlidir. Çalışmada mekân yaratma sanatı olan mimarlık ve iç mimarlık tasarım eğitiminde uygulamanın rolünün irdelenmesi hedeflenmektedir. Bu bağlamda tasarım eğitiminin başladığı ilk yer olan “Temel Tasarım” dersleri ve tasarım eğitiminin bel kemiğini oluşturan “Tasarım Stüdyoları” uygulamayla ilişkisi bakımdan ele alınmıştır. Tarihsel süreç içinde tasarım eğitimindeki gelişmelere değinilmiş, tasarım-uygulama-eğitim ilişkisi irdelenmiştir. Hem lisans hem de lisansüstü mimarlık/iç mimarlık eğitiminde uygulamanın nasıl bir yer edindiği, tasarım stüdyolarında uygulamayla ilişkili nasıl bir süreç izlendiği incelenmiştir. “Tasarım odaklı düşünme”, “Tasarım yoluyla araştırma”, “uygulama odaklı” ve “uygulamaya dayalı” araştırmalar gibi kavramların tasarım eğitimini nasıl etkilediği sorgulanmış, uygulamayla ilişkili yeni metodolojilerin tasarım eğitimine katkısı tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 5 Sayı: 1 |