Places gain meaning with their equipment and functions. The colors in a place make psychological effects to the users and give an identity to that place. Colors are the communication channel of the place with the user; reflect the character, identity, socio-cultural background, psychology, and geography of people and societies.
The fact that the relationship between space, color and human being strong and complex shows the importance of the subject. So it is an issue worth researching. In this article, the perception of space and space, and then the definition of color and the characteristics of color such as type, value, saturation are explained; and also human psychology, individual color psychology, social color psychology, the use of color in space and its psychological effects are examined. In this article, literature review (theses, articles, books) and evaluations based on examples were used as research methods; it is aimed to guide academicians who give education in the field of interior architecture, students receiving education and designers working in the sector and contribute to the literature.
Özet
Mekanlar; sahip oldukları donatılar ve işlevler ile anlamlanır, renkler ile kullanıcılara
psikolojik etkiler yapar ve kimlik kazanır. Renk, mekanın kullanıcı ile iletişim kanalıdır.
İnsanların ve toplumların karakterini, kimliğini, sosyo-kültürel birikimini, psikolojisini,
coğrafyasını yansıtan renkler, mekanlar aracılığıyla insanlara bütün bu birikimlerin
farklı etkilerini yansıtır.
Mekan, renk, ve insan ilişkisinin güçlü ve karmaşık olması beraberinde bu ilişkinin
devamlı oluşu, insanların ondan etkilenmesi konunun önemini göstermekle birlikte
araştırmanın nedenini oluşturmaktadır. Makalede; mekan ve mekan algısı sonrasında
renk tanımı ve rengin tür, değer, doygunluk gibi özellikleri açıklanmıştır. insan
psikolojisi ve bireysel renk psikolojisi, toplumsal renk psikolojisi, mekanda renk
kullanımı ve psikolojik etkileri ile rengin mekanlarda kullanımı sonucunda bireyler
üzerinde oluşturduğu psikolojik etkiler irdelenmiştir. Makalede; araştırma yöntemi
olarak literatür taraması, tezler, makaleler, kitaplar ve örnekler üzerinden
değerlendirmeler yer almaktadır. İç mimarlık alanında eğitim veren akademisyenler,
eğitim alan öğrenciler ve sektörde çalışan tasarımcılara yol göstermek ve literatüre katkı
sağlamak amaçlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 3 Sayı: 1 |