İç Mimarlık Eğitiminde Meslek Pratiği Sorunları
Yıl 2019,
Cilt: 2 Sayı: 1, 70 - 81, 30.06.2019
Elif Buket Gündüzlü
Öz
Meslek pratiği, kişilerin mesleklerine başladıkları ilk zamanlarda başarıya ulaşmaları için en önemli unsurlardan biridir. İç mimarlık eğitimi pratiğe ve teoriye dayalı ilerlemektedir. Pratiğe dayalı eğitim sisteminde eksiklikler bulunmaktadır ve bu eksiklikler deneyimsizlik olarak öğrencilere geri dönmektedir. Uluslararası kuruluşlarda ve Türkiye’de İçmek platformu ve Mimarlar Odası tarafından bu sorunun tespiti yapılmış ve sorunu çözüme erdirebilmek için fikirler ortaya atılmıştır. Eğitim sürecinin yetersizliği, stajların verimsizliği, mesleğe dair pratik üslubunun olmayışı vb. konulara değinilmiştir. Türkiye’de ve dünyada meslek eğitimine dair sorunların tespitine yönelik çalışmalar hala yapılmaktadır. Bu çalışmaların incelenmesi ve yeterliliğinin tartışılması da sorunların çözümüne bir adım daha yaklaştıracaktır. Bu bağlamda çalışmanın amacı İç Mimarlık Bölümü çerçevesinde meslek pratiği edinilmesine dair sorunların durum tespiti olarak belirlenmiştir.
Kaynakça
-
Adıgüzel, K. (2012). Tasarım-Uygulama Kesitinde İç Mimarlık Proje Stüdyosu. İç Mimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi. İstanbul.
-
Akgün, O. (2008). Gats Sürecinde Mimarlık Eğitimi Ve Hizmetinin Değerlendirilmesi. s. 13.
-
Akgün, Y. (2019, 03). Bütünleş-ik Mimarlık Eğitimi ve Pratiği. Ege Mimarlık.
-
Çevik, A. (2003). Mimarlık Ve Eğitim Kurultayı -2. İstanbul: Tmmob Mimarlar Odası.
-
Derya ADIGÜZEL, R. K. (2012). Tasarım-Uygulama Kesitinde İç Mimarlık Proje Stüdyosu. İç Mimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi. İstanbul.
-
Hasırcı, D. (2012). Katılımcı Tasarım, Katılımcı Eğitim. İÇMEK / İçmimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi, (s. 37-38). İSTANBUL.
-
Ozluoglu, L. (2019, 03). https://www.hotcourses-turkey.com/study-in-the-uk/subject-guides/ingilterede-mimarlik-egitimi/. https://www.hotcourses-turkey.com/: https://www.hotcourses-turkey.com/study-in-the-uk/subject-guides/ingilterede-mimarlik-egitimi/ adresinden alındı
-
Sezgin, A. (2019). İç Mimarlık Eğitiminde Tasarla-Yap Stüdyosu Deneyimi. İçmimar Dergi 29. Sayı, 20-36.
-
Teymur, N. (2003). Mimarlık Ve Eğitim Kurultayı 2. İstanbul: MİMARLAR ODASI.
-
Uluçay, N. Ö. (2011). Türkiye'deki İçmimarlık Eğitimi: Eğitim Süreci, Farklı Eğitim Programları veUluslararası İçmimarlık Ölçütlerine Göre Programların Değerlendirilmesi. Researchgate.
-
Yazıcıoğlu, A. K. (2014, 6). Mimarlık Ve İç Mimarlık Eğitiminde Zorunlu Staj Sisteminin Yeniden Yapılandırılmasına Yönelik Bir Model.