With COVID-19, the traditional (face-to-face) education model has been replaced by an emergency structured web-based distance education model. This research aims to evaluate the positive and negative aspects of the distance education application in terms of students. The sampling area consists of second-year students who take a project course in the interior design department of a state university in the spring semester of 2019-2020. The phenomenological approach, one of the qualitative research methods, was used in the study and 23 students were participated in the questionnaire study sent over the internet. The data obtained through student feedbacks were analyzed and the perspectives of students towards the distance education system were determined. It is thought that the research may be important in terms of enabling the evaluation of the positive and negative aspects of the distance education model through a discipline where applied courses such as interior design are predominant.
Distance Education Distance Emergency Education Interior Design Education Project Lesson Student Experience.
Dünya’nın mücadele ettiği COVID-19, yaşamı tüm boyutlarıyla olumsuz etkilemiş ve eğitim de bu olumsuz durumdan payını almıştır. Geleneksel (yüz yüze) eğitim modeli, yerini acil yapılandırılmış web tabanlı uzaktan eğitim modeline bırakmıştır. Bu araştırma da eğitimin uzaktan acil eğitim uygulamasıyla devam etmesinden dolayı, sistemin öğrenciler açısından olumlu-olumsuz yönlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Örneklem alanını, 2019-2020 Bahar döneminde, bir devlet üniversitesinin iç mimarlık bölümünde uygulamalı ders olan proje dersini alan ikinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik yaklaşım kullanılmış ve internet ortamından gönderilen anket çalışması ile araştırmaya 23 öğrencinin katılımı sağlanmıştır. Anket çalışması neticesinde, öğrenci geri bildirimleri ile elde edilen verilerin analizi yapılmış ve dersi alan öğrencilerin, uzaktan eğitim sistemine olan bakış açıları belirlenmiştir. Araştırmanın, pandemi sürecinde ara verilen geleneksel (yüz yüze) eğitime bir alternatif olarak yapılandırılan uzaktan acil eğitim modelinin olumlu-olumsuz yönlerinin, iç mimarlık gibi uygulamalı derslerin ağırlıklı olduğu bir disiplin üzerinden değerlendirme yapabilmeye imkân tanıması açısından önemli olabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Architecture |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2021 |
Submission Date | November 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 4 Issue: 1 |