Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi, Veli ve Çocuk Yönetimi

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 30 - 44, 30.12.2021

Öz

Araştırma, pandemi döneminde uzaktan eğitim yoluyla öğrenimlerine devam eden ve sosyal yaşamı sadece ev ile sınırlı olan çocukların velileri tarafından nasıl yönetildiğini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma olup, durum çalışmasıdır. Araştırma 2020-2021 akademik yılında Aydın ilinde 11 gönüllü veli ile yürütülmüştür. Veliler seçilirken ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemleri kullanılmıştır. Bu araştırmadaki ölçüt velilerin çocuklarının ilkokulda öğrenim görüyor olmasıdır. Araştırma sonucunda velilerden bazıları çocuk yönetimi konusunda kendilerini olumlu değerlendirirken, bazıları olumsuz değerlendirmelerde bulunmuştur. Çocuk yönetiminde kendilerini olumlu gören veliler planlama yapma, rehberlik etme, aile fertleri arasında eşgüdüm, psikolojik sağlamlık, yeteri kadar zaman ayırma, öğretmenle iletişim gibi konular üzerinde durmuşlardır. Pandemi süreciyle birlikte uygulanan sokağa çıkma yasakları ilkokul öğrencilerini pek çok yönden etkilemiş ve öğrencilerin bu süreçte yoğun bir şekilde korku ve kaygı yaşadıkları ortaya çıkmıştır. COVID-19 günlerinde uzaktan eğitim faaliyetleri devam etmiş ve çocuklar evden dışarıya çıkamamışlardır. Bu durum anne-babalar ya da veliler açısından çocukların yönetimi konusunda birtakım sorunlara sebep olmuştur. Yapılan bu çalışmada pandemi döneminde velilerin çocuklarını yönetmede yaşadığı sorunlar ve bu sorunları aşmak için neler yaptıkları ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(3), 112-142. Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) Pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye'de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53. Creswell, J. W. (2016). Nitel araştıma yöntemleri beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (M. Bütün, M. ve S. B. Demir, Çev.). Siyasal. Çalışkan, N., ve Ayık, A. (2015). Okul aile birliği ve velilerle iletişim. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 69-82. Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID 19 pandemic. PROSPECTS, 49, 91-96. Dethloff, N. (2005). Parental rights and responsibilities in German. Family Law Quarterly, 39(2), 315-337.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Çetin Bu kişi benim 0000-0001-8219-4678

Bilgen Kıral 0000-0001-5352-8552

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çetin, M., & Kıral, B. (2021). Pandemi, Veli ve Çocuk Yönetimi. Uluslararası Sosyal Bilimlerde Mükemmellik Arayışı Dergisi, 1(1), 30-44.