Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 83 - 95, 06.08.2018
https://doi.org/10.30692/sisad.441626

Öz

Özet

Günümüzün
ilerleyen ve gelişen çağında kitle iletişim araçları oldukça hızlı bir şekilde gelişimini
sürdürmektedir. Bu hızlı ilerlemede günümüz iletişim araçlarının modanın
yayılmasına ve moda olgusunun görünürlüğünün artırılmasına olan katkısı her
geçen gün artmaktadır. Genç kitlelerine hitap eden modanın tanımı sosyolojik kuramlara
dayanan temellerle ifade edilmiştir. Değişime öncü olan, kendini yenileme
özelliği bulunan moda olgusunun, günümüz şartlarında yaygınlaşmasına hizmet
eden sosyal medya ile hangi kuramlar ekseninde ilerlemiş olduğu sorusuna, bu
araştırma ile cevap aranmıştır. Bu çalışma; moda kuramlarının açıkladığı
değişimin bir öncüsü olma niteliğinin, kitle iletişim mecralarından en etkini
olan sosyal medya iletişimi içinde değerlendirilerek, sınanmasını temel
almaktadır. Amacı moda kuramlarının günümüz şartlarında da ne derece
geçerliliğinin olduğunu ortaya koymaya yöneliktir.

Araştırma;
betimsel yöntem olup literatürde yapılan araştırmalar ile; Simmel ve
Veblen  tarafından öne sürülen moda
kuramları ekseninde günümüzdeki yansıması değerlendirecektir.








Kaynakça

  • Aslan Alev-Derya Gül Ünlü,‘Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme’, Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, İstanbul, 2016.
  • Bauman, Z. ‘Akışkan modern dünyada kültür’, Atıf Yayınları, Ankara, 2015 s.23.
  • Barbarasoğlu, F.‘Moda ve Zihniyet: Modernleşme sürecinde’, İz Yayıncılık, İstanbul, 2016 s. 89
  • Crane, D. ‘Moda ve Gündemleri’, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2003 s18, 32.
  • Davis, F. ‘Moda, Kültür ve Kimlik’, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2003 s. 126.
  • Didem Ataman Yengin- Yakup Sağıroğlu, ‘Dijital ortamda marka iletişimi: Tekstil sektöründe moda bloglarının tüketici üzerine etkisi’, The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication ( TOJDAC) 2012 v 2 I 3.
  • Ece Armağan-Selçuk Efe Küçükkambak, ‘Y Kuşağı tüketicilerinin moda bloglarına yönelik tutumunun satın alma niyeti etkisi üzerine bir araştırma’, İstanbul Üniversitesi, İşletme İktisadı Enstitüsü Yönetim Dergisi, İstanbul, 2015.
  • Ertürk, N. ‘Moda Kavramı, Moda kuramları ve güncel moda eğilimi çalışmaları’, Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Hakemli Dergisi, 2011 s. 7.
  • Kawamura, Y. ‘Moda-loji’ Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2016 s. 16,47,120.
  • Pelin Hürmeriç-Ece Baban ‘Sımmel, Veblen ve Sombart’ın penceresinden hedonik tüketim: Ütopyada negotıum ve otıum’, Global Media Journal: Turkısh Edıtıon 2 (4) 2012 s. 91.
  • Simmel, G. ‘Modern Kültürde Çatışma içinde’, İletişim Yayınları, İstanbul 2003 s. 42. Turancı, E. ‘Modanın Dijital Medya Dünyasında Sunumu: Moda Blogları Üzerine Bir İnceleme’, TRT Akademi, 2016.
  • Veblen, T. ‘Aylak sınıfın teorisi’, Tutku Yayınevi, Ankara 2014 s. 131, 137.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SANAT TASARIM
Yazarlar

Merve Özbaş

Fatma Öztürk

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 8 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özbaş, M., & Öztürk, F. (2018). MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(2), 83-95. https://doi.org/10.30692/sisad.441626
AMA Özbaş M, Öztürk F. MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA. ssad. Ağustos 2018;2(2):83-95. doi:10.30692/sisad.441626
Chicago Özbaş, Merve, ve Fatma Öztürk. “MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2, sy. 2 (Ağustos 2018): 83-95. https://doi.org/10.30692/sisad.441626.
EndNote Özbaş M, Öztürk F (01 Ağustos 2018) MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2 2 83–95.
IEEE M. Özbaş ve F. Öztürk, “MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA”, ssad, c. 2, sy. 2, ss. 83–95, 2018, doi: 10.30692/sisad.441626.
ISNAD Özbaş, Merve - Öztürk, Fatma. “MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 2/2 (Ağustos 2018), 83-95. https://doi.org/10.30692/sisad.441626.
JAMA Özbaş M, Öztürk F. MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA. ssad. 2018;2:83–95.
MLA Özbaş, Merve ve Fatma Öztürk. “MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 83-95, doi:10.30692/sisad.441626.
Vancouver Özbaş M, Öztürk F. MODA OLGUSUNUN SOSYAL MEDYA İLETİŞİMİNDEKİ YERİNİ MODA KURAMLARI TEMELİNE DAYANDIRMA. ssad. 2018;2(2):83-95.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048