Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 75 - 90, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542

Öz

Kaynakça

  • Foucault, M. (2016). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar-2 (5. Basım), (Çev: I. Ergüden, O. Akınhay), İstanbul: Ayrıntı.Huyysen, A. (2012). Nostalgia for Ruins. http://museotamayo.org/uploads/publicaciones/HUYSSEN-Nostalgia-for-Ruins.pdfPösteki, N. (2017). Yeşilçam’ın Belleği, Unutulmuş Filmler Divanı, Kocaeli: Umuttepe.Pösteki, N. (2019). Between the Past and the Present: The Non-Places in Cinema. Ed. Nigar Pösteki, Critical Thoughts on Contemporary Turkish Media, s. 7-30. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya, Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, İstanbul: Sel.Stavrides, S. ( http://postdergi.com/kentsel-heterotopya/)Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Gece Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film, Odak Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Anayurt Oteli (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1997). Akrebin Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.

Sinema Yolu İle Oluşturulan Dünyalar: Yok-Yer, Heterotopya ve Ömer Kavur Sineması

Yıl 2019, Özel Sayı (1) Mayıs 2019, 75 - 90, 10.05.2019
https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542

Öz

Mekân,
sinemasal eylemin sahnesidir. Her sinemasal imge gibi, mekânın da tarihsel,
toplumsal ve kültürel bağları olduğu ve bu bağlar olmaksızın mekânın sinemasal
temsilini anlamlandırmanın eksik kalacağı söylenebilir. Çalışmamızın konusunu
yer-olmayanlar ve/veya heterotopyalar oluşturmaktadır. Foucault
heterotopyaların gerçek mekânda gerçekleştiğini iddia eder. Bu açıdan ele
alınırsa Foucault’nun heterotopya (ötekilik mekânı) olarak tanımladığı mekân
olan sinemayı, ütopyaya yaklaştırma ya da ondan uzaklaştırma filmin seyirciye
sunduğu bu düşünme alanına göre değişebilir.

Film
hem gerçek mekân ve kişileri hem de kurgusal mekân ve kişilikleri bir araya
getirmektedir. Bu bağlamda heterotopyanın yapısını ve heterotopya fikrinin
sonunda insanı sürükleyeceği heterotopyalardan doğan sanrısal ütopyayı/distopyayı
anlatması kısacası bir heterotopyanın anatomisini keşfe çıkışı açısından Ömer
Kavur sinemasına değinilecektir. Şu iki noktanın tartışılması sağlanacaktır:

-Gerçek mekânımız
ne kadar karmaşık ise, heterotopyalar o kadar düzenli ve mükemmeldir.

-Heterotopyalar bir yanılsama mekânı
üretirler ve böylelikle, geri kalan gerçek mekânı da bir yanılsama olarak
sunarlar.









 

Kaynakça

  • Foucault, M. (2016). Özne ve İktidar, Seçme Yazılar-2 (5. Basım), (Çev: I. Ergüden, O. Akınhay), İstanbul: Ayrıntı.Huyysen, A. (2012). Nostalgia for Ruins. http://museotamayo.org/uploads/publicaciones/HUYSSEN-Nostalgia-for-Ruins.pdfPösteki, N. (2017). Yeşilçam’ın Belleği, Unutulmuş Filmler Divanı, Kocaeli: Umuttepe.Pösteki, N. (2019). Between the Past and the Present: The Non-Places in Cinema. Ed. Nigar Pösteki, Critical Thoughts on Contemporary Turkish Media, s. 7-30. Cambridge: Cambridge Scholars Publishing.Stavrides, S. (2016). Kentsel Heterotopya, Özgürleşme Mekânı Olarak Eşikler Kentine Doğru, İstanbul: Sel.Stavrides, S. ( http://postdergi.com/kentsel-heterotopya/)Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Gece Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film, Odak Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1987). Anayurt Oteli (Sinema Filmi). Türkiye.Alfa Film (Yapımcı), & Kavur. Ö. (Yönetmen). (1997). Akrebin Yolculuğu (Sinema Filmi). Türkiye.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Felsefe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nigar Pösteki 0000-0001-9816-9362

Yayımlanma Tarihi 10 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Özel Sayı (1) Mayıs 2019

Kaynak Göster

APA Pösteki, N. (2019). Sinema Yolu İle Oluşturulan Dünyalar: Yok-Yer, Heterotopya ve Ömer Kavur Sineması. SineFilozofi75-90. https://doi.org/10.31122/sinefilozofi.512542