Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Change of Entrepreneurship Thought in Business Admistration Students: 2005 and 2020 Comparison

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 506 - 536, 30.03.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.746379

Öz

Business management students' thoughts on entrepreneurship are important because they are potential entrepreneurs of the future. Knowing to what extent the educational curriculum of these departments, which gives many graduates every year, encourages students to entrepreneurship, will lead to improvement efforts in this regard. It is important to know the entrepreneurship tendencies of students, educational processes and the effectiveness of the curriculum, to see the deficiencies, to produce solutions and to take necessary measures. Therefore the main purpose of our study is to determine how intense the intention to start a business, stepping into entrepreneurship, the courage, decision making, self-confidence, the business admistration students have, who will be in the business life in the medium term. What makes this study different from the others is that this research was applied to the students in the 2019-2020 academic year 15 years after the former one, and the comparison of entrepreneurship intentions. According to the results of the research, it is seen that educational institutions are perceived more successfully in the field of entrepreneurship education than in the past. The rate of those who think that educational institutions encourage entrepreneurship and receive education according to the age is higher in 2020. Students stated that the most important factors for entrepreneurship in both periods are money and knowledge. According to another result, it is observed that the desire of entrepreneurship gradually decreases in university students over the years. In addition, according to 2005 data, entrepreneurship tendencies of women and men were higher in 2020. This modest study that sheds light on the last 15 years shows that the efforts to create an entrepreneurial generation are increasing, but not sufficient. In this regard, both educational institutions and governers of our Country, should be incharge.

Kaynakça

  • Acs, Z. J. ve Varga, A. (2005). Entrepreneurship, agglomeration and technological change. Small Business Economics, 24(3), 323-334.
  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarıkçı, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: sdü örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 16(2), 137-153.
  • Akgün, A. E., Keskin, H., Günsel, A. ve Sakarya, H. (2010). Pazar yönelimi, girişimcilik yönelimi ve iş karmaşıklığı ile öğrenme yönelimi arasındaki ilişkiler: deneysel bir çalışma. Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Anonim (2004). Türkiye'de girişimcilik ateşi hiç sönmüyor. Erişim adresi: www.insankaynaklari.com. ET: 26.05.2004
  • Anonim (2002). Kıbrıs’a kalkınma için ruh aşılanacak. Dünya Ekonomi ve Politika Gazetesi, Yayın tarihi: 29.03.2002
  • Armut, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Aycan, Z. (2000). Türkiye’de yönetim, liderlik ve insan kaynakları uygulamaları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Baş, E. (2019). Üniversiteli gençlerin girişimcilik algıları ve yönelimi: aydın adnan menderes üniversitesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bozkurt, Ö. Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay Yayınevi.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O., ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15), 229-247.
  • Bozkurt, R. (1997). İşletme odağı: girişimci sorunları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Börü, D. (2006). Girişimcilik eğilimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları.
  • De Bono, E. (1996). Rekabetüstü (O. Özel, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dilsiz, İ. ve Kölük, N. (2008). Girişimcilik. İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • Durak, İ. (2011). Girişimciliği etkileyen çevresel faktörlerle ilgili girişimcilerin tutumları: bir alan araştırması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 194-213.
  • Erçelik, M. A. (2019). KOSGEB uygulamalı girişimcilik eğitimi’nin girişimcilik üzerindeki rolü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Fidan, Y. (2002). Girişimcilik ve girişimci özellikleri: Sivas ili örneği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Forza, C. (2002). Survey research in operations management: a process- based perspectives. International Journal of Operations and Production Management, 22(2), 152-194.
  • Gerber, M. E. (1996). Girişimcilik Tutkusu (T. Keskin, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Gül, Z. (2012). Türkiye’deki iş adamı örgütlerinin üye girişimcilere sağladığı katkıların girişimcilik ve inovasyon performansları üzerindeki etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Güler, B. K. (2010). Sosyal girişimcilik. Ankara: Elif Yayınevi.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933’den günümüze Türk yükseköğretiminde niceliksel gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Güreşçi, E. (2014). Girişimcilik eğilimi üzerine bir araştırma: ispir hamza polat myo örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1): 23-38.
  • Hisrich, R. D. ve Peters, M. P. (1998). Entrepreneurship. USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Irwing, P., Booth, T. ve Hughes, D. J. (2018). The wiley handbook of psychometric testing a multidisciplinary reference on survey, scale and test development. Pondicherry: Wiley Blackwell.
  • Johnson, R. L. ve Morgan, G. B. (2016). Survey scales a guide to development, analysis, and reporting. New York: The Guilford Press.
  • Karabey, C. N. (2013). Girişimsel düşünceyi anlamak: düşünme tarzı ve risk tercihinin girişimsel özyetkinlik ve girişimcilik niyeti ile ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 143-159.
  • Karasakal, N., Aksu, B. ve Demircili, E. (2013). Meslek yüksekokullarındaki teknik ve sosyal program öğrencilerinin girişimci kişilik açısından karşılaştırılarak program türünün girişimciliği özendirme ve girişimci kişilik oluşumu konusunda bir etkisinin olup olmadığını tespit etmeye yönelik bir alan araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 134-150.
  • Keleş, H. N., Kıral Özkan, T., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Koçyiğit, N. (2018). Girişimcilik yetkinliklerinin işletmelerin rekabet gücü ve performansına etkileri: Konya organize sanayi bölgesinde kobilerde bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koyuncuoğlu, D. (2019). Kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliği üzerinde etkisi sürecinde üniversite koşullarının moderatör rolünün irdelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Malhotra, M. ve Varun, G. (1998). An assessment of survey research in pom: from constructs to theory. Journal of Operations Management, 16(4), 407-425.
  • Matsushita, K. (1999). Matsushita felsefesi (A. Gürsel, Çev.). İstanbul: MESS Yayınları.
  • Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özgüner, M. (2015). Girişimcilik tipleri ve kişilik tipleri ilişkisi üzerine bir inceleme. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 148-160.
  • Recepoğlu, M. ve Doğan, K. C. (2014). Bölgesel kalkınmada girişimciliğin ve teknolojinin yeri: tr83 bölge analizi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 5(10), 55-76.
  • Reynolds, P. D. ve White, S. B. (1992). Finding the nascent entrepreneur: Network sampling and entrepreneurship gestation. N. C. Churchill, S. Birley, W. D. Bygrave, C. Wahlbin ve W. E. J. Wetzel (Ed.), Frontiers of entrepreneurship research (s.199-208) içinde. Wellesley: MA Babson College.
  • Saadi, H. (2011, Mayıs). Entrepreneurial capacity of university student. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) 27-29 Mayıs 2011, İstanbul.
  • Şen, B. (2019). Gençlerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Şencan, H. ve Fidan, Y. (2020). Likert verilerinin kullanıldığı keşfedici faktör analizlerinde normallik varsayımı ve faktör çıkarma üzerindeki etkisinin spss, factor ve prelis yazılımlarıyla sınanması, BMIJ, 8(1), 640-687.
  • Şimşek, Ş. M., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Titiz, T. (1994). Girişimcilik. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) (2020). Güncel Türkçe sözlük. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/. ET: 10.02.2020
  • TÜSİAD (2002). Türkiye’de girişimcilik. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Uslu, D. (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik niyetinin duygusal zekâ faktörlerine göre incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, B. (2001). Girişimcilik bir hedef mi yoksa bir tutku mu?. Erişim adresi: http://www.ttgvgirisim.com/girisimciler/girisimcilik.htm. ET: 15.01. 2006

İşletme Lisans Öğrencilerinde Girişimcilik Düşüncesinin Değişimi 2005 ve 2020 Karşılaştırması

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 506 - 536, 30.03.2021
https://doi.org/10.15869/itobiad.746379

Öz

İşletme lisans öğrencilerinin girişimcilik konusundaki düşünceleri, geleceğin potansiyel girişimcileri olmaları sebebiyle önem arz etmektedir. Her yıl birçok mezun veren bu bölümlerin eğitim müfredatının öğrencileri ne derecede girişimciliğe özendirdiğinin bilinmesi, bu konuda yapılacak iyileştirmelerin önünü açacaktır. Hem öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin hem de eğitim öğretim süreçleri ve müfredatın etkinliğinin bilinmesi aynı zamanda eksikliklerin görülmesi, çözüm üretilmesi ve gerekli tedbirlerin alınabilmesi açısından da önemlidir. Bu sebeple çalışmamızın temel amacı, orta vadede iş hayatının içinde olacak işletme lisans öğrencilerinin iş kurma, girişimciliğe adım atma, cesaretli davranma, karar verme, kendine güvenme, ait olduğu toplum ve insanlığa girişimcilik yaparak katkıda bulunma düşüncelerinin ne derecede yoğun olduğunu tespit etmektir. Bu çalışmayı diğerlerinden farklı kılan, araştırmanın 2005 yılında uygulandığı şekliyle 15 yıl sonra 2019-2020 eğitim dönemindeki öğrencilere de aynı anket formu ile uygulanması ve girişimcilik düşüncesi ile girişimcilik eğitiminin işletme lisans öğrencileri tarafından nasıl algılandığının karşılaştırılabilmesidir. Araştırma sonuçlarına göre, girişimcilik eğitimi konusunda eğitim kurumlarının geçmişe oranla daha başarılı algılandıkları görülmektedir. Eğitim kurumlarının girişimciliği cesaretlendirme konusunda pay sahibi olduğunu ifade edenlerin oranı ile çağa uygun eğitim aldığını düşünenlerin oranı 2020 yılında daha yüksektir. Öğrenciler her iki dönemde de girişimcilik için en önemli faktörlerin para ve bilgi olduğu ifade etmişlerdir. Bir diğer sonuca göre, üniversite öğrencilerinde yıllar içerisinde girişimcilik isteğinin giderek azaldığı görülmektedir. Buna ek olarak, 2005 yılı verilerine göre kadınların girişimcilik eğilimi daha yüksek iken 2020 yılında erkeklerin girişimcilik eğilimlerinin kadınlardan daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Geçtiğimiz 15 yıllık döneme ışık tutan bu mütevazı çalışmamız göstermektedir ki, girişimci bir nesil oluşturmak için yapılan çalışmalar artmakta lakin yeterli değildir. Bu konuda gerek eğitim kurumlarına gerekse ülkemizin yöneticilerine büyük görevler düşmektedir.

Kaynakça

  • Acs, Z. J. ve Varga, A. (2005). Entrepreneurship, agglomeration and technological change. Small Business Economics, 24(3), 323-334.
  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarıkçı, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: sdü örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 16(2), 137-153.
  • Akgün, A. E., Keskin, H., Günsel, A. ve Sakarya, H. (2010). Pazar yönelimi, girişimcilik yönelimi ve iş karmaşıklığı ile öğrenme yönelimi arasındaki ilişkiler: deneysel bir çalışma. Kafkas Üniversitesi İİBF Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Anonim (2004). Türkiye'de girişimcilik ateşi hiç sönmüyor. Erişim adresi: www.insankaynaklari.com. ET: 26.05.2004
  • Anonim (2002). Kıbrıs’a kalkınma için ruh aşılanacak. Dünya Ekonomi ve Politika Gazetesi, Yayın tarihi: 29.03.2002
  • Armut, B. (2018). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının girişimcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Aycan, Z. (2000). Türkiye’de yönetim, liderlik ve insan kaynakları uygulamaları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği.
  • Baş, E. (2019). Üniversiteli gençlerin girişimcilik algıları ve yönelimi: aydın adnan menderes üniversitesi örneği (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Bozkurt, Ö. Ç. (2011). Dünyada ve Türkiye’de girişimcilik eğitimi: başarılı girişimciler ve öğretim üyelerinden öneriler. Ankara: Detay Yayınevi.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O., ve Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de girişimciliğin gelişimi: Girişimciler üzerinde nitel bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(15), 229-247.
  • Bozkurt, R. (1997). İşletme odağı: girişimci sorunları. İstanbul: Der Yayınları.
  • Börü, D. (2006). Girişimcilik eğilimi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınları.
  • De Bono, E. (1996). Rekabetüstü (O. Özel, Çev.) İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Dilsiz, İ. ve Kölük, N. (2008). Girişimcilik. İstanbul: Detay Yayıncılık.
  • Durak, İ. (2011). Girişimciliği etkileyen çevresel faktörlerle ilgili girişimcilerin tutumları: bir alan araştırması. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 194-213.
  • Erçelik, M. A. (2019). KOSGEB uygulamalı girişimcilik eğitimi’nin girişimcilik üzerindeki rolü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Fidan, Y. (2002). Girişimcilik ve girişimci özellikleri: Sivas ili örneği. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Forza, C. (2002). Survey research in operations management: a process- based perspectives. International Journal of Operations and Production Management, 22(2), 152-194.
  • Gerber, M. E. (1996). Girişimcilik Tutkusu (T. Keskin, Çev.). İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Gül, Z. (2012). Türkiye’deki iş adamı örgütlerinin üye girişimcilere sağladığı katkıların girişimcilik ve inovasyon performansları üzerindeki etkileri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Güler, B. K. (2010). Sosyal girişimcilik. Ankara: Elif Yayınevi.
  • Günay, D. ve Günay, A. (2011). 1933’den günümüze Türk yükseköğretiminde niceliksel gelişmeler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(1), 1-22.
  • Güreşçi, E. (2014). Girişimcilik eğilimi üzerine bir araştırma: ispir hamza polat myo örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 9(1): 23-38.
  • Hisrich, R. D. ve Peters, M. P. (1998). Entrepreneurship. USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Irwing, P., Booth, T. ve Hughes, D. J. (2018). The wiley handbook of psychometric testing a multidisciplinary reference on survey, scale and test development. Pondicherry: Wiley Blackwell.
  • Johnson, R. L. ve Morgan, G. B. (2016). Survey scales a guide to development, analysis, and reporting. New York: The Guilford Press.
  • Karabey, C. N. (2013). Girişimsel düşünceyi anlamak: düşünme tarzı ve risk tercihinin girişimsel özyetkinlik ve girişimcilik niyeti ile ilişkisi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(3), 143-159.
  • Karasakal, N., Aksu, B. ve Demircili, E. (2013). Meslek yüksekokullarındaki teknik ve sosyal program öğrencilerinin girişimci kişilik açısından karşılaştırılarak program türünün girişimciliği özendirme ve girişimci kişilik oluşumu konusunda bir etkisinin olup olmadığını tespit etmeye yönelik bir alan araştırması. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(2), 134-150.
  • Keleş, H. N., Kıral Özkan, T., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştırma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Koçyiğit, N. (2018). Girişimcilik yetkinliklerinin işletmelerin rekabet gücü ve performansına etkileri: Konya organize sanayi bölgesinde kobilerde bir araştırma (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Koyuncuoğlu, D. (2019). Kişilik özelliklerinin girişimcilik yetkinliği üzerinde etkisi sürecinde üniversite koşullarının moderatör rolünün irdelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Malhotra, M. ve Varun, G. (1998). An assessment of survey research in pom: from constructs to theory. Journal of Operations Management, 16(4), 407-425.
  • Matsushita, K. (1999). Matsushita felsefesi (A. Gürsel, Çev.). İstanbul: MESS Yayınları.
  • Özman, C. (2013). Spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin girişimcilik düzeyinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özgüner, M. (2015). Girişimcilik tipleri ve kişilik tipleri ilişkisi üzerine bir inceleme. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 148-160.
  • Recepoğlu, M. ve Doğan, K. C. (2014). Bölgesel kalkınmada girişimciliğin ve teknolojinin yeri: tr83 bölge analizi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 5(10), 55-76.
  • Reynolds, P. D. ve White, S. B. (1992). Finding the nascent entrepreneur: Network sampling and entrepreneurship gestation. N. C. Churchill, S. Birley, W. D. Bygrave, C. Wahlbin ve W. E. J. Wetzel (Ed.), Frontiers of entrepreneurship research (s.199-208) içinde. Wellesley: MA Babson College.
  • Saadi, H. (2011, Mayıs). Entrepreneurial capacity of university student. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelişler ve Sorunlar (UYK-2011) 27-29 Mayıs 2011, İstanbul.
  • Şen, B. (2019). Gençlerin girişimcilik eğilimlerinin araştırılması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ankara.
  • Şencan, H. ve Fidan, Y. (2020). Likert verilerinin kullanıldığı keşfedici faktör analizlerinde normallik varsayımı ve faktör çıkarma üzerindeki etkisinin spss, factor ve prelis yazılımlarıyla sınanması, BMIJ, 8(1), 640-687.
  • Şimşek, Ş. M., Çelik, A. ve Akgemci, T. (2014). Davranış bilimlerine giriş ve örgütlerde davranış. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Titiz, T. (1994). Girişimcilik. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) (2020). Güncel Türkçe sözlük. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/. ET: 10.02.2020
  • TÜSİAD (2002). Türkiye’de girişimcilik. İstanbul: TÜSİAD Yayınları.
  • Uslu, D. (2015). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik niyetinin duygusal zekâ faktörlerine göre incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yıldız, B. (2001). Girişimcilik bir hedef mi yoksa bir tutku mu?. Erişim adresi: http://www.ttgvgirisim.com/girisimciler/girisimcilik.htm. ET: 15.01. 2006
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yahya Fidan 0000-0002-5012-3629

Sabahattin Çetin 0000-0001-9686-1806

Engin Yurdasever 0000-0002-3853-2032

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Fidan, Y., Çetin, S., & Yurdasever, E. (2021). İşletme Lisans Öğrencilerinde Girişimcilik Düşüncesinin Değişimi 2005 ve 2020 Karşılaştırması. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 506-536. https://doi.org/10.15869/itobiad.746379
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi  Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.