Bu çalışmada Kırklareli İli Lüleburgaz ilçesinde yaşayan tüketicilerden anket yolu ile elde edilen veriler kullanılmıştır. Anket yapılacak tüketici sayısı kolayda örnekleme yöntemi ile 96 olarak belirlenmiştir. Ankete katılan tüketicilerin yarıdan fazlasının üniversite mezunu olduğu ve %87.5’i gibi önemli bir çoğunluğun market markalı ürünleri satın aldıkları tespit edilmiştir. Tüketicilerin market markasını tercih etmeme nedenlerinin başında kullandıkları markadan memnun olma ve market markalarının tanınmamış olması gelmektedir. Market markasını tercih nedenleri incelendiğinde ise en önemli neden fiyatlarının uygun olmasıdır. Market markalı olarak tercih edilen ürünlerin başında kuru ve dondurulmuş gıdaların yer aldığı, kişisel bakım ürünlerinin ise en son tercih edilen ürünler olduğu belirlenmiştir. Tüketicilerin market markalı ürün tercihlerinde dikkate aldıkları en önemli faktörler ürünün içeriğinin güvenilirliğidir.
The data obtained from the neighborhoods in Lüleburgaz district of Kırklareli Province in this region via questionnaire were used. The number of consumers to be surveyed is 96 with cobvenience sampling method. In the survey, it was determined that half of the consumers are university graduates and 87.5% of them buy grocery branded products. The main reasons why consumers do not prefer the market brand are being satisfied with the brand they use and the market brands being known. When the preference for the market brand is examined, the most important reason is that the prices are affordable. Market-branded products, which include dry and frozen foods at the beginning of the meal, and personal care, were the last preferred products. The most important product that comsumers buy in their market branded product preferences is the reliability of the product.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 3 |