Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preschool Garden Design Proposal: Example of Ordu Province Ulubey Preschool

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 251 - 258, 30.12.2022
https://doi.org/10.25308/aduziraat.1137966

Öz

Open spaces constitute one of the important parts of the urban fabric. These areas, which are outside the urban structure, are defined at different scales. Health and education campuses, outdoor spaces belonging to public institutions and organizations, cemeteries, urban or rural recreation shores with direct contact with the sea and urban squares can be given as examples of these areas. The open area considered within the scope of the study is the preschool garden, which is one of the educational spaces. Preschool; it should be evaluated as a whole with the teacher, student, school building and, garden. Appropriate spatial solutions are needed for the activities carried out at this educational level, where children are prepared for life. It is possible to evaluate the school gardens, which are the extensions of the classrooms, as an essential tool for all the gains that children should reach within the scope of education. From this point of view, a landscape design project proposal was developed for the improvement of the garden of Ulubey Preschool in the Ulubey district of Ordu province. In the design process, the steps followed in the landscape project preparation formed the study's method.
The basic requirements that should be in the area were determined within the scope of the literature review, and a list of needs was prepared, and accordingly, the Ulubey Preschool landscape design project was reached by creating the zoning layer, spatial focus layer, and survey analysis layers on the site plan.

Kaynakça

  • Algan H., ve Uslu C., (2009). İlköğretim Okul Bahçelerinin Tasarlanmasına Paydaş Katılımı: Adana Örneği. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 129–140.
  • Arabacı, N. ve Çıtak, N., (2017). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların “Oyun” ve “Açık Alan (Bahçe)” Etkinlikleri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ve Örnek Bir Bahçe Düzenleme Çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 28-43. Mediterranean Journal of Educational Research, 21, 28-43.
  • BSI, (2013). Boston Schoolyard Initiative. Schoolyard Design Guide. http://www.schoolyards.org/
  • MEB, (2013). Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Sağlık, A. ve Kelkit. A., (2015). Çanakkale Valiliği Hükümet Konağı Peyzaj Tasarım Çalışması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 31(2):124-128
  • Schools For The Future Designing School Grounds, (2006). Department for Education and Skills. London:TSO. www.tsoshop.co.uk
  • Schoolyard Planning and Design in New Jersey, (2007). Enhancing Outdoor Play and Learning The Center for Architecture and Building Science Research New Jersey Institute of Technology Newark, New Jersey School Outdoor Area Working Group.
  • Wilson, R., (2008). Nature and young children: Encouraging creative play and learning in natural environments. New York: Routledge.
  • Zhang, J. W. and Lu, S., (2016). The study on outdoor space type of kindergarten based on the architectural typology with BUA kindergarten as an example. Advances in Engineering Research, 63. 5th International Conference on Sustainable Energy and Environment Engineering (ICSEEE 2016).

Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 251 - 258, 30.12.2022
https://doi.org/10.25308/aduziraat.1137966

Öz

Kentsel dokunun önemli parçalarından birini açık alanlar oluşturmaktadır. Kentsel yapının dışında kalan bu alanlar farklı ölçeklerde tanımlanmaktadır. Sağlık ve eğitim kampüsleri, kamu kurum ve kuruluşlara ait dış mekânlar, mezarlıklar, denizle doğrudan ilişki kurulan kentsel ya da kırsal rekreasyon kıyıları, kentsel meydanlar bu alanlara örnek olarak verilebilir. Çalışma kapsamında ele alınan açık alan ise eğitim mekânlarından biri olan anaokulu bahçesidir. Anaokulu; öğretmen, öğrenci, okul binası ve bahçesi ile bir bütün olarak değerlendirilmelidir. Çocukların hayata hazırlandığı bu eğitim kademesinde yapılan etkinlik ve faaliyetler için uygun mekânsal çözümlere ihtiyaç duyulmaktadır. Sınıfların dışarıya uzantısı olan okul bahçelerini, çocukların eğitim kapsamında ulaşması gereken tüm kazanımlar için de önemli bir araç olarak değerlendirmek mümkündür. Buradan hareketle, Ordu ili Ulubey ilçesinde bulunan Ulubey Anaokulu’nun bahçesinin iyileştirilmesine yönelik peyzaj tasarım proje önerisi geliştirilmiştir. Tasarım sürecinde, peyzaj projesinin hazırlanmasında izlenen adımlar çalışmanın yöntemini oluşturmuştur. Alanda olması gereken temel ölçütler, literatür taraması kapsamında belirlenerek ihtiyaç listesi ortaya çıkmıştır. Tasarım aşamasında ihtiyaç listesine göre vaziyet planı üzerinde bölgeleme katmanı, mekânsal odak katmanı, ilişkiler matris katmanları oluşturularak peyzaj tasarım projesi önerisine ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Algan H., ve Uslu C., (2009). İlköğretim Okul Bahçelerinin Tasarlanmasına Paydaş Katılımı: Adana Örneği. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 22(2), 129–140.
  • Arabacı, N. ve Çıtak, N., (2017). Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların “Oyun” ve “Açık Alan (Bahçe)” Etkinlikleri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi ve Örnek Bir Bahçe Düzenleme Çalışması. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 28-43. Mediterranean Journal of Educational Research, 21, 28-43.
  • BSI, (2013). Boston Schoolyard Initiative. Schoolyard Design Guide. http://www.schoolyards.org/
  • MEB, (2013). Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı. http://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • Sağlık, A. ve Kelkit. A., (2015). Çanakkale Valiliği Hükümet Konağı Peyzaj Tasarım Çalışması. Erciyes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 31(2):124-128
  • Schools For The Future Designing School Grounds, (2006). Department for Education and Skills. London:TSO. www.tsoshop.co.uk
  • Schoolyard Planning and Design in New Jersey, (2007). Enhancing Outdoor Play and Learning The Center for Architecture and Building Science Research New Jersey Institute of Technology Newark, New Jersey School Outdoor Area Working Group.
  • Wilson, R., (2008). Nature and young children: Encouraging creative play and learning in natural environments. New York: Routledge.
  • Zhang, J. W. and Lu, S., (2016). The study on outdoor space type of kindergarten based on the architectural typology with BUA kindergarten as an example. Advances in Engineering Research, 63. 5th International Conference on Sustainable Energy and Environment Engineering (ICSEEE 2016).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ziraat Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Elif Sağlık 0000-0002-5230-3869

Behice Yöntem Mağden 0000-0002-0707-6636

Arzu Polat Kuvancı 0000-0003-0692-0644

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sağlık, E., Yöntem Mağden, B., & Polat Kuvancı, A. (2022). Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 19(2), 251-258. https://doi.org/10.25308/aduziraat.1137966
AMA Sağlık E, Yöntem Mağden B, Polat Kuvancı A. Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği. ADÜ ZİRAAT DERG. Aralık 2022;19(2):251-258. doi:10.25308/aduziraat.1137966
Chicago Sağlık, Elif, Behice Yöntem Mağden, ve Arzu Polat Kuvancı. “Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 19, sy. 2 (Aralık 2022): 251-58. https://doi.org/10.25308/aduziraat.1137966.
EndNote Sağlık E, Yöntem Mağden B, Polat Kuvancı A (01 Aralık 2022) Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 19 2 251–258.
IEEE E. Sağlık, B. Yöntem Mağden, ve A. Polat Kuvancı, “Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği”, ADÜ ZİRAAT DERG, c. 19, sy. 2, ss. 251–258, 2022, doi: 10.25308/aduziraat.1137966.
ISNAD Sağlık, Elif vd. “Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 19/2 (Aralık 2022), 251-258. https://doi.org/10.25308/aduziraat.1137966.
JAMA Sağlık E, Yöntem Mağden B, Polat Kuvancı A. Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği. ADÜ ZİRAAT DERG. 2022;19:251–258.
MLA Sağlık, Elif vd. “Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği”. Adnan Menderes Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 19, sy. 2, 2022, ss. 251-8, doi:10.25308/aduziraat.1137966.
Vancouver Sağlık E, Yöntem Mağden B, Polat Kuvancı A. Anaokulu Bahçesi Tasarım Önerisi: Ordu İli Ulubey Anaokulu Örneği. ADÜ ZİRAAT DERG. 2022;19(2):251-8.