Courses in fashion design programs require both knowledge and skill training. Considering the differences in technology use and learning tendencies of new generation students, it has become important to update the curriculum based on technology and include different teaching methods in the course. Nowadays, it is possible to access information quickly at any time with smart mobile devices and the Internet. Therefore, the opportunities offered by technology in accessing information are almost endless. Therefore, it has become important to present the information that can be accessed on digital platforms in education to the students in a systematic way and with the right methods. When incorporating technology into education and training, another important point is to make accurate determinations regarding the organization and planning of course content. The aim of the research is to determine the subjects and processes that students find most difficult in pattern making courses, which include teaching skirt and trouser patterns in Fashion Design undergraduate programs, and to determine the instructor's opinions regarding its use if a mobile application is developed for these. The data of the research, which used the survey method, was obtained through a survey developed by the researchers from the instructors who taught pattern making courses. During the development of the survey, the content analysis of the courses was conducted, expert opinions were received, and the pilot application results were evaluated. According to the research results, it was determined that the students had the most difficulty in "placing pleats and darts and basic trouser drawing". The research also found that the majority of instructors want to include technology-supported learning in the course. The research is important in that it draws attention to the opinions of instructors about incorporating technology into the course and the use of teaching methods collaborative with technology in teaching skills, and determines the priority issues in case the fashion design field is implemented in undergraduate education, which is increasing in number.
222K079
Moda tasarım programlarında yer alan dersler, hem bilgi hem de beceri eğitimini gerektirmektedir. Yeni kuşak öğrencilerin teknoloji kullanımı ve öğrenme eğilimlerindeki farklılıklar göz önünde bulundurulduğunda, öğretim programlarının teknoloji bazlı olarak güncellenmesi ve farklı öğretim yöntemlerinin derse dahil edilmesi önemli hale gelmiştir. Günümüzde akıllı mobil cihazlar ve internet ile bilgiye her an hızlıca ulaşmak mümkündür. Bu nedenle bilgiye ulaşmada teknolojinin sunduğu fırsatlar neredeyse sonsuzdur. Dolayısıyla eğitimde dijital platformlarda ulaşılabilecek bilgilerin sistemli bir şekilde ve doğru yöntemlerle öğrenciye sunulması önemli hale gelmiştir. Teknolojiyi eğitim öğretime dahil ederken, ders içeriklerinin düzenlenmesi ve planlanması konusunda doğru tespitlerin yapılması bir diğer önemli noktadır. Araştırmada, moda tasarımı alanlarının lisans programlarında, içeriğinde etek ve pantolon kalıbı öğretimi bulunan kalıp hazırlama derslerinde öğrencilerin en çok zorlandıkları konuların ve işlemlerin neler olduğunun ve bunlara yönelik bir mobil uygulama geliştirilmesi durumunda, kullanımına yönelik eğitmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama yöntemi kullanılan araştırmanın verileri; kalıp hazırlama derslerini veren eğitmenlerden, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla elde edilmiştir. Anketin geliştirilmesi sürecinde hem derslerin içerik analizi yapılmış hem uzman görüşleri alınmış hem de pilot uygulama sonuçları değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin en çok “pili ve pens kaydırma işlemleri ile temel pantolon çizimi” konularında zorlandıkları belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca eğitmenlerin büyük çoğunluğunun teknoloji destekli öğrenmeyi derse dahil etmek istedikleri tespit edilmiştir. Araştırma, eğitmenlerin teknolojiyi derse dâhil etmeye yönelik görüşlerinin güncel ve teknoloji ile iş birlikli öğretim yöntemlerinin beceri öğretiminde kullanımına dikkat çekmesi ve sayıları giderek artan moda tasarım alanlarının lisans eğitiminde uygulamaya geçilmesi durumunda öncelikli konuların belirlenmesi bakımından önem taşımaktadır.
Bu çalışmanın, özgün çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarının bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu bilgilere kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.
TÜBİTAK
222K079
Sayın Editör, STAR Dergisi yayın hayatına başlayalı çok olmamasına rağmen sanat ve tasarım alanına akademik olarak büyük katkı sağlamaktadır. Kaliteli yayınların yer aldığı derginizde makalemin yer alması benim için oldukça önemli. Katkılarınızdan dolayı sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Textile and Fashion Design |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | 222K079 |
Publication Date | December 29, 2023 |
Submission Date | September 14, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 4 Issue: 7 |