Research Article
BibTex RIS Cite

A Research on the Educational Content for Constrained Volumes in Undergraduate Departments of Interior Architecture in Turkey

Year 2023, Volume: 4 Issue: 7, 137 - 155, 29.12.2023

Abstract

This article aims to determine the status of design education for limited spaces given in Interior Architecture departments in Turkey and to present the updated requirements for the education plan with the current conditions. First, the public and private universities in Turkey that provide interior architecture education were determined and, their education plans were obtained. Then, compulsory, and elective courses for limited volumes at the undergraduate education level were scanned. As a result of the scan, it was decided that there are no mandatory courses for limited volumes, there are few courses at the elective course level, and their course hours, credits, and application periods are low to none. This situation makes it difficult to adopt current facts and approaches in education and, causes insufficient academic education and research on restricted volume design, which is rapidly increasing globally and in our country. Considering these findings, it is seen that a different approach is required for limited space education in Interior Architecture departments. Adopting different approaches will not only keep the education up to date but also enable students to start their working life more ready and equipped. In addition, the study touches on the future of the academic education process as well as examines the curriculum plans of interior architecture departments.

References

  • Buldaç, M. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Modeli: İç Mimarlık Eğitiminde Öğrenci Deneyimleri. Modular Journal, 4(1), 71-91.
  • Doğan, S. Ü. M. G. (2013). İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(11), 89-100.
  • Gökhan, Ç. B., ve Atasoy, A. (2005). İç Mimarlık Eğitim Programı Tasarımı ve Geliştirme Modeli Önerisi. İTÜ Dergisi Mimarlık, Planlama, Tasarım, 4(2), 25-36.
  • Ermiyagil, M. S. A. (2018). İç Mimarlık Eğitimi Sahnesinde Tasarım ve Sanat Dersleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(44), 459-466.
  • Gürel, M. Ö. (2014). Türkiye’de İçmimarlığın Bir Hikayesi. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 21-25). Ankara: TMMOB İç Mimarlar Odası.
  • Kaptan, B. B. (1998). İç Mimarlığın Oluşum ve Örgütlenme Süreci. Anadolu Sanat Dergisi, 8, 64-87.
  • Karaca, N. H. (2020). Kısıtlı Konut İç Mekânlarındaki Mobilya Tasarımları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Haliç Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Kasap, T. L. (2021). Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 129-148.
  • Mercan, Ö., ve Bolat, Ç. B. (2021). Çevrimiçi Çalıştaylar ve İç Mimarlık Eğitimi: Le Design De PA PA Pandemik Paradokslar Çalıştayı Üzerinden Bir Değerlendirme. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 71-80.
  • Özçelik, Ö. (2016). Esnek Mekân ve Mobilya Anlayışı İçinde Dönüşebilirlik (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Özçelik, Ö. ve Kaprol, T. (2017b). Dar Mekân Perspektifinden Özgün Sehpa ve Sandalye Tasarımları. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 289-300. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/duzceitbd/issue/33124/363702
  • Özçelik, Ö., ve Kaprol, T. (2017a). İç Mekân Örgütlenmesinde Esneklik ve Fonksiyonellik Kavramı Bağlamında Mekânın Değerlendirilmesi Ve Düzenlenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 301-312.
  • Özer Baş, G. (2022). Dönüşen Yaşlanma Kavramının Sosyal ve Mekânsal Çalışmalar Üzerinden İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1270-1292.
  • Özer Baş, G., ve Sayıl Onaran, B. (2022). İç Mimarlık Meslek Süreci. İksad Publishing House, Ankara.
  • Özturan Ö. (2010). Teknolojik Gelişmelerin İç Mekân Biçimlenişine Etkisi. Tasarımda Genç Bakışlar Sempozyumu (26 Ekim). İstanbul.
  • Pınar, E., ve Gürani, F. Y. (2019). Kısıtlı Hacim Çerçevesinde Yenilikçi Mimari Kabin Yaklaşımının İrdelenmesi. ATA Planlama ve Tasarım Dergisi, 3(2), 97-110.
  • Sakarya, K. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Teknik Resim Dersine Dair Bir Değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (25), 282-290.
  • Salebi, S. (2015). Konutlarda Kısıtlı Mekân Tasarımına Çağdaş Yaklaşımlar. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Savaş, S. (2011). Kısıtlı Mekân-Mobilya Çözümlerinde Çağdaş Yaklaşımlar (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Schittich, C. (2010). The fascination of small structures. E. C. Schittich içinde, In Detail Small Structures Compact Dwellings Temporary Structures Room Modules (s. 9-10). Basel: Birkhäuser.
  • Sipahi, S., ve Torun, A. (2019). İç Mimarlık Lisans Eğitimi, Dersler ve Sürdürülebilirlik. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8, 31-44.
  • Şekerci, C., ve Yıldız, P. (2020). Parametrik Tasarım Süreci: İç Mimarlık Eğitim ve Pratiğinde Kullanımı. Online Journal of Art and Design, 8(4), 298-307.
  • Tanrıöver, S. H., ve Şansal, K. E. (2017, 12 4). A Survey on the Current State of Lighting Design Education in Interior Design Programs in Turkey and Northern Cyprus. Megaron, s. 524-530.
  • Temiz, B. İ., ve Yalçinkaya, Ş. (2022). Kısıtlı Konut Hacimlerinde Tasarım Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 34(2), 139-147.
  • Turgay, O. (2022). Covıd-19 ile Birlikte Değişen Yaşam Gereksinimleri Çerçevesinde İç Mekânların Kullanıcı Odaklı Dönüşebilirliği. Journal of Interior Design and Academy, 2(1), 77-96.
  • Unansal, N. (2014a). Türkiye’de İçmimarlık Tarihine Bir Bakış- I. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 31-35). Ankara: TMMOB İçmimarlar Odası.
  • Unansal, N. (2014b). Türkiye’de İçmimarlık Tarihine Bir Bakış- II. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 36-41). Ankara: TMMOB İçmimarlar Odası.
  • Yılmaz, A. P. (2020). Hobi bahçeciliğine 7255 sayılı yasanın getirdikleri. www.hukukihaber.net: https://www.hukukihaber.net/hobi-bahceciligine-7255-sayili-yasanin-getirdikleri-makale,8528.html adresinden alındı.
  • Url-1: https://www.osym.gov.tr/TR,21247/2021-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html (Erişim tarihi: 06.06.2022).
  • Url-2: https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html (Erişim tarihi: 07.08.2022).
  • Url-3: https://www.hukukihaber.net/hobi-bahceciligine-7255-sayili-yasanin-getirdikleri-makale,8528.html (Erişim tarihi: 09.09.2022).
  • Url-4: https://www.igdir.edu.tr/: https://www.igdir.edu.tr/Addons/Resmi/uploads/files/bolum-program-acma-ve-ogrenci-alim-klavuzu.pdf (Erişim tarihi: 03.09.2022).

Türkiye’de İç Mimarlık Lisans Bölümlerinde Kısıtlı Hacimlere Yönelik Eğitim İçeriği Hakkında Bir Araştırma

Year 2023, Volume: 4 Issue: 7, 137 - 155, 29.12.2023

Abstract

Çalışma, Türkiye’deki İç Mimarlık bölümlerinde verilmekte olan kısıtlı hacimlere yönelik tasarım eğitiminin mevcut durumunu ifade etmeyi ve bu anlamda, günün şartlarıyla eğitim planına yönelik güncelleme gereksinimlerini önermeyi hedeflemektedir. İlk olarak Türkiye’deki İç Mimarlık eğitimi verilen devlet ve vakıf üniversiteleri belirlenerek öğretim planlarına ulaşılmıştır. Ardından lisans eğitimi düzeyinde kısıtlı hacimlere yönelik zorunlu ve seçmeli dersler taranmıştır. Taramanın sonucunda, kısıtlı hacimlere yönelik zorunlu derslerin bulunmadığı, seçmeli ders düzeyinde az sayıda dersin bulunduğu ve bunların ders saatlerinin, kredilerinin ve uygulama yapılan sürelerin az ya da hiç olmadığı belirlenmiştir. Bu durum eğitimde güncel olguları ve yaklaşımları benimsemeyi zorlaştırmakta, küresel anlamda ülkemizde hızla artan kısıtlı hacim tasarımı üzerine akademik eğitim ve araştırmaların yetersiz kalmasına sebep olmaktadır. Bu bulgular ışığında İç Mimarlık bölümlerinde kısıtlı hacim eğitimi için farklı yaklaşımların gerekli olduğu görülmektedir. Farklı yaklaşımların benimsenmesi, eğitimin güncel tutulmasının yanında öğrencilerin çalışma hayatına daha hazır ve donanımlı başlamasını da sağlayacaktır. Ek olarak çalışma, İç Mimarlık bölümlerinin, müfredat planlarını incelemenin yanında akademik eğitim sürecinin durumu ve geleceğine de değinmektedir.

References

  • Buldaç, M. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Modeli: İç Mimarlık Eğitiminde Öğrenci Deneyimleri. Modular Journal, 4(1), 71-91.
  • Doğan, S. Ü. M. G. (2013). İç Mimarlık Eğitiminde Yaratıcı Drama. Sanat ve Tasarım Dergisi, 1(11), 89-100.
  • Gökhan, Ç. B., ve Atasoy, A. (2005). İç Mimarlık Eğitim Programı Tasarımı ve Geliştirme Modeli Önerisi. İTÜ Dergisi Mimarlık, Planlama, Tasarım, 4(2), 25-36.
  • Ermiyagil, M. S. A. (2018). İç Mimarlık Eğitimi Sahnesinde Tasarım ve Sanat Dersleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(44), 459-466.
  • Gürel, M. Ö. (2014). Türkiye’de İçmimarlığın Bir Hikayesi. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 21-25). Ankara: TMMOB İç Mimarlar Odası.
  • Kaptan, B. B. (1998). İç Mimarlığın Oluşum ve Örgütlenme Süreci. Anadolu Sanat Dergisi, 8, 64-87.
  • Karaca, N. H. (2020). Kısıtlı Konut İç Mekânlarındaki Mobilya Tasarımları (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Haliç Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Kasap, T. L. (2021). Covid-19 Salgın Sürecinde İçmimarlık Lisans Programı Öğretim Üyelerinin Eğitim Süreci Hakkında Görüşlerinin Değerlendirilmesi. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 129-148.
  • Mercan, Ö., ve Bolat, Ç. B. (2021). Çevrimiçi Çalıştaylar ve İç Mimarlık Eğitimi: Le Design De PA PA Pandemik Paradokslar Çalıştayı Üzerinden Bir Değerlendirme. YDÜ Mimarlık Fakültesi Dergisi, 3(2), 71-80.
  • Özçelik, Ö. (2016). Esnek Mekân ve Mobilya Anlayışı İçinde Dönüşebilirlik (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü).
  • Özçelik, Ö. ve Kaprol, T. (2017b). Dar Mekân Perspektifinden Özgün Sehpa ve Sandalye Tasarımları. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 289-300. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/duzceitbd/issue/33124/363702
  • Özçelik, Ö., ve Kaprol, T. (2017a). İç Mekân Örgütlenmesinde Esneklik ve Fonksiyonellik Kavramı Bağlamında Mekânın Değerlendirilmesi Ve Düzenlenmesi. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 301-312.
  • Özer Baş, G. (2022). Dönüşen Yaşlanma Kavramının Sosyal ve Mekânsal Çalışmalar Üzerinden İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(83), 1270-1292.
  • Özer Baş, G., ve Sayıl Onaran, B. (2022). İç Mimarlık Meslek Süreci. İksad Publishing House, Ankara.
  • Özturan Ö. (2010). Teknolojik Gelişmelerin İç Mekân Biçimlenişine Etkisi. Tasarımda Genç Bakışlar Sempozyumu (26 Ekim). İstanbul.
  • Pınar, E., ve Gürani, F. Y. (2019). Kısıtlı Hacim Çerçevesinde Yenilikçi Mimari Kabin Yaklaşımının İrdelenmesi. ATA Planlama ve Tasarım Dergisi, 3(2), 97-110.
  • Sakarya, K. (2021). Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim ile Yürütülen Teknik Resim Dersine Dair Bir Değerlendirme: Çukurova Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü Örneği. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (25), 282-290.
  • Salebi, S. (2015). Konutlarda Kısıtlı Mekân Tasarımına Çağdaş Yaklaşımlar. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Ankara.
  • Savaş, S. (2011). Kısıtlı Mekân-Mobilya Çözümlerinde Çağdaş Yaklaşımlar (Yayımlanmamış Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, İstanbul.
  • Schittich, C. (2010). The fascination of small structures. E. C. Schittich içinde, In Detail Small Structures Compact Dwellings Temporary Structures Room Modules (s. 9-10). Basel: Birkhäuser.
  • Sipahi, S., ve Torun, A. (2019). İç Mimarlık Lisans Eğitimi, Dersler ve Sürdürülebilirlik. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 8, 31-44.
  • Şekerci, C., ve Yıldız, P. (2020). Parametrik Tasarım Süreci: İç Mimarlık Eğitim ve Pratiğinde Kullanımı. Online Journal of Art and Design, 8(4), 298-307.
  • Tanrıöver, S. H., ve Şansal, K. E. (2017, 12 4). A Survey on the Current State of Lighting Design Education in Interior Design Programs in Turkey and Northern Cyprus. Megaron, s. 524-530.
  • Temiz, B. İ., ve Yalçinkaya, Ş. (2022). Kısıtlı Konut Hacimlerinde Tasarım Yaklaşımı. Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 34(2), 139-147.
  • Turgay, O. (2022). Covıd-19 ile Birlikte Değişen Yaşam Gereksinimleri Çerçevesinde İç Mekânların Kullanıcı Odaklı Dönüşebilirliği. Journal of Interior Design and Academy, 2(1), 77-96.
  • Unansal, N. (2014a). Türkiye’de İçmimarlık Tarihine Bir Bakış- I. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 31-35). Ankara: TMMOB İçmimarlar Odası.
  • Unansal, N. (2014b). Türkiye’de İçmimarlık Tarihine Bir Bakış- II. D. U. Şumnu içinde, Türkiye'de İçmimarlık ve İçmimarlar (s. 36-41). Ankara: TMMOB İçmimarlar Odası.
  • Yılmaz, A. P. (2020). Hobi bahçeciliğine 7255 sayılı yasanın getirdikleri. www.hukukihaber.net: https://www.hukukihaber.net/hobi-bahceciligine-7255-sayili-yasanin-getirdikleri-makale,8528.html adresinden alındı.
  • Url-1: https://www.osym.gov.tr/TR,21247/2021-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html (Erişim tarihi: 06.06.2022).
  • Url-2: https://www.osym.gov.tr/TR,23885/2022-yuksekogretim-kurumlari-sinavi-yks-yuksekogretim-programlari-ve-kontenjanlari-kilavuzu.html (Erişim tarihi: 07.08.2022).
  • Url-3: https://www.hukukihaber.net/hobi-bahceciligine-7255-sayili-yasanin-getirdikleri-makale,8528.html (Erişim tarihi: 09.09.2022).
  • Url-4: https://www.igdir.edu.tr/: https://www.igdir.edu.tr/Addons/Resmi/uploads/files/bolum-program-acma-ve-ogrenci-alim-klavuzu.pdf (Erişim tarihi: 03.09.2022).
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interior Architecture
Journal Section Research Articles
Authors

Melih Kurnalı 0000-0003-0267-9101

Publication Date December 29, 2023
Submission Date January 7, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 7

Cite

APA Kurnalı, M. (2023). Türkiye’de İç Mimarlık Lisans Bölümlerinde Kısıtlı Hacimlere Yönelik Eğitim İçeriği Hakkında Bir Araştırma. STAR Sanat Ve Tasarım Araştırmaları Dergisi, 4(7), 137-155.