Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri

Year 2023, Issue: 32, 209 - 229, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405050

Abstract

Tarihi boyunca sanat, insanlığın geçirdiği değişim ve dönüşümlere bağlı olarak adeta evrim geçirmiş,
sanat eserlerinde ya da sanatsal üretimlerde kimi dönem estetik kaygı ön plana çıkarken kimi zaman bir
kavram sanatçılara ilham kaynağı olmuştur. Bu süreçte sanatın ve sanatçının varlığını sürdürebilmesi için
sanatsal üretimlerin ekonomik döngü içine girmesi şüphesiz kaçınılmaz olmuştur. Bu çalışmanın amacı,
sanatseverlerin, koleksiyonerlerin ya da sanatsal pazarlama faaliyetlerinin yürütüldüğü galerilerin iç mekân
görüntülerin yer aldığı resimlerin halkla ilişkiler anlamında işlevsel yönünü ortaya koymaktır. Çalışmada
araştırma yöntemi olarak betimsel analiz yönteminden faydalanılacaktır. Çalışmanın bulguları, araştırmaya
konu olan resimlerin sanat alanının yanı sıra birer halkla ilişkiler faaliyeti olarak araçsallaştırıldıklarına
işaret etmekte ve doğrudan bir iletişim ve halkla ilişkiler faaliyeti olduklarını ortaya koymaktadır. Araştırma
aynı zamanda dolap resimleme örneklerini içermesi açısından da önem arz etmektedir.

References

  • Aldoğan, A. (2021). “17. Yüzyıl Hollanda Resim Sanatından Örneklerle Janr Resmi”. Sanat Dergisi, (38), 343-362.
  • Asna, A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınevi Bayav, D. (2009). “Resim Sanatında ve Sanat Eğitiminde İmge”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 105-122.
  • Berger, J. (1999). Görme Biçimleri (çev. Y. Salman). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Biber, A. (2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Braudel, F. (2017). Maddi Uygarlık: Gündelik Hayatın Yapıları (çev. M. A. Kılıçbay). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Burnett, R. (2012). İmgeler nasıl düşünür? (çev. G. Pusar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Can, A. ( 2012). “Halkla İlişkiler mi Yoksa Olumlu İmaj ve Gerçeklik Mimarlığı mı?”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2 (2), 75-84.
  • Crowley, D. ve Heyer, P. (2011). İletişim Tarihi (çev. B. Ersöz).Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çeler, Z. (2012). “17. Yüzyıl Hollanda Toplumu ve Resim Sanatı Üzerine: Bakış, Üslup ve Yorumlama”,Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (16), 65-84.
  • Decoster, J. ve Lichtenstein, B. (2007). İletişim Araştırmalarında Nicel ve Nitel Yöntemleri Bütünleştirme. Ö. Güllüoğlu (Editör), Görsel Metin Çözümleme (çev. Ş. Kılıç). Ankara: Ütopya Yayınevi, s. 383-406.
  • Eagleton, T. (2016). Kültür Yorumları (çev. E. Kılıç). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Karaalioğlu, O. (2018). “17. ve 18. Yüzyılda Flaman Resim Sanatında Avcılık Natürmortları, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(48), 909-918.
  • Newsom, D., Turk, J. VS. & Kruckeberg, D. (2000). This is PR: The Realities of Public Relations. USA: Wadsworth.
  • North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret (çev. Taciser Belge). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
Year 2023, Issue: 32, 209 - 229, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405050

Abstract

References

  • Aldoğan, A. (2021). “17. Yüzyıl Hollanda Resim Sanatından Örneklerle Janr Resmi”. Sanat Dergisi, (38), 343-362.
  • Asna, A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınevi Bayav, D. (2009). “Resim Sanatında ve Sanat Eğitiminde İmge”, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11 (2), 105-122.
  • Berger, J. (1999). Görme Biçimleri (çev. Y. Salman). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Biber, A. (2003). Halkla İlişkilerde Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Biber, A. (2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları.
  • Braudel, F. (2017). Maddi Uygarlık: Gündelik Hayatın Yapıları (çev. M. A. Kılıçbay). Ankara: İmge Kitabevi.
  • Burnett, R. (2012). İmgeler nasıl düşünür? (çev. G. Pusar). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Can, A. ( 2012). “Halkla İlişkiler mi Yoksa Olumlu İmaj ve Gerçeklik Mimarlığı mı?”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2 (2), 75-84.
  • Crowley, D. ve Heyer, P. (2011). İletişim Tarihi (çev. B. Ersöz).Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Çeler, Z. (2012). “17. Yüzyıl Hollanda Toplumu ve Resim Sanatı Üzerine: Bakış, Üslup ve Yorumlama”,Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (16), 65-84.
  • Decoster, J. ve Lichtenstein, B. (2007). İletişim Araştırmalarında Nicel ve Nitel Yöntemleri Bütünleştirme. Ö. Güllüoğlu (Editör), Görsel Metin Çözümleme (çev. Ş. Kılıç). Ankara: Ütopya Yayınevi, s. 383-406.
  • Eagleton, T. (2016). Kültür Yorumları (çev. E. Kılıç). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Karaalioğlu, O. (2018). “17. ve 18. Yüzyılda Flaman Resim Sanatında Avcılık Natürmortları, İdil Sanat ve Dil Dergisi, 7(48), 909-918.
  • Newsom, D., Turk, J. VS. & Kruckeberg, D. (2000). This is PR: The Realities of Public Relations. USA: Wadsworth.
  • North, M. (2014). Hollanda Altın Çağı’nda Sanat ve Ticaret (çev. Taciser Belge). İstanbul: İletişim Yayıncılık.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2012). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts
Journal Section Makaleler
Authors

Nesli Tuğban Yaban

Publication Date December 14, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 32

Cite

APA Yaban, N. T. (2023). Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri. Sanat Ve Tasarım Dergisi(32), 209-229. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405050
AMA Yaban NT. Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2023;(32):209-229. doi:10.18603/sanatvetasarim.1405050
Chicago Yaban, Nesli Tuğban. “Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32 (December 2023): 209-29. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405050.
EndNote Yaban NT (December 1, 2023) Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 209–229.
IEEE N. T. Yaban, “Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 32, pp. 209–229, December 2023, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1405050.
ISNAD Yaban, Nesli Tuğban. “Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri”. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 (December 2023), 209-229. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405050.
JAMA Yaban NT. Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023;:209–229.
MLA Yaban, Nesli Tuğban. “Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32, 2023, pp. 209-2, doi:10.18603/sanatvetasarim.1405050.
Vancouver Yaban NT. Bir Halkla İlişkiler Faaliyeti Olarak Resimde Galeri Tasvirleri. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023(32):209-2.