Research Article
BibTex RIS Cite

Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi

Year 2023, Issue: 32, 193 - 208, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405047

Abstract

Araştırmada, aktif öğrenme etkinliği ile özel yetenekli öğrencilere sürdürülebilir moda kavramların öğretimi
amaçlanmıştır. Böylece dünyanın geleceği için büyük değer ve potansiyel güç olarak görülen özel yetenekli
öğrencilerin, modanın hammadde kaynaklarını tanımaları, gelecekte farklı alanlarda sürdürülebilirliği
destekleyecek multidisipliner çalışmaları için sürdürülebilir moda kavramları farkındalığı oluşturmaları
hedeflenmiştir.Araştırmanın örneklemini, 12-17 yaş özel yetenekli 30 öğrenci oluşturmaktadır. Deneysel
araştırma yöntemlerinden ön-son test yarı deneysel tasarım yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmada
kavram bilgisinin farkındalık oluşturmadaki önemi; Genlerin Modası Kavram Bilgisi Eğitimi kapsamında
uygulanmıştır. Eğitimin, öğrencilerin kavram farkındalığını arttırmada istatistiksel olarak (p:,000) anlamlı
bir etkisi olduğu, kavram bilgi düzeylerinde önemli derecede (x:2,41-3,00) artışa sebep olduğu tespit
edilmiştir. Sonuç olarak sürdürülebilir moda kavramları eğitiminin; teorik bilginin uygulama ile gerçek
hayata aktarılmasında köprü görevi görerek amacına hizmet ettiği ve yaygınlaştırılması gerektiği sonucuna
ulaşılmıştır.

References

  • Açıkgöz, K. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Balbay, Ş., Sarıhan, A., ve Avşar, E. (2021). “Dünyada ve Türkiye’de Döngüsel Ekonomi/Endüstriyel Sürdürülebilirlik Yaklaşımı”. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (27), 557-569.
  • Bilgiç, N.& Ataman, A. (2020). “Millî Eğitim Şûra Kararlarında Üstün Zekâlı ve Yetenekli (Özel Yetenekli) Bireylerin Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme”. TALENT, 10(1), 62-78.
  • Bolat, Y ve Dolapçıoğlu, S. (2020). “Kavram öğretimi sürecinin “bil, anla, yap” boyutları bağlamında değerlendirilmesi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 61-80.
  • Bonwell, C. C., &Eison, J. A. (1991). Active Learning: CreatingExcitement in theClassroom. 1991 ASHE-ERIC HigherEducationReports.School of Education and Human Development The George Washington University
  • Bulgurcu, S. (2021). “Özel Yetenekliler Alanında Uluslararası Doktora Tezlerinin Analizi (2010-2020)”. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 137-153.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı (26. baskı).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çeğindir, N. Y., (2008). “Farklı Metotlardaki Ön Ergen Kız Pantolon Kalıplarının Vücuda Uygunluğunun İncelenmesi”, Tekstil Maraton, 99, 25-31
  • Erickson, H. L. (Ed.). (2007). Concept-basedCurriculum and InstructionfortheThinkingClassroom. CorwinPress.
  • Işık, A. ve Güneş, E. (2017). “Türk Tarihinde Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Osmanlı Enderun Mektebi”. Journal of GiftedEducation and Creativity, 4(3), 1-13.
  • İlhan, E. ve Çam, Ş. S. (2023). “Öğretim Elemanları için Aktif Öğrenme Uygulamaları Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), 91- 107.
  • Köksal, M. S., Göğsu, D. Ve Akkaya, G. (2017). “Türkiye’de Özel Yeteneklilere Neyi, Nasıl Öğretmeyi ve Öğrenmeyi Nasıl Değerlendirmeli? Bir Paydaşlar Görüşü Çalışması”. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 190-203.
  • Semiz, M., Ocak, B. ve Aydıner, O. (2008). Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları: SPSS. Konya: Dizgi Ofset Matbaacılık.
Year 2023, Issue: 32, 193 - 208, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405047

Abstract

References

  • Açıkgöz, K. (2003). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Balbay, Ş., Sarıhan, A., ve Avşar, E. (2021). “Dünyada ve Türkiye’de Döngüsel Ekonomi/Endüstriyel Sürdürülebilirlik Yaklaşımı”. Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi, (27), 557-569.
  • Bilgiç, N.& Ataman, A. (2020). “Millî Eğitim Şûra Kararlarında Üstün Zekâlı ve Yetenekli (Özel Yetenekli) Bireylerin Eğitimi Üzerine Bir Değerlendirme”. TALENT, 10(1), 62-78.
  • Bolat, Y ve Dolapçıoğlu, S. (2020). “Kavram öğretimi sürecinin “bil, anla, yap” boyutları bağlamında değerlendirilmesi”. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (1), 61-80.
  • Bonwell, C. C., &Eison, J. A. (1991). Active Learning: CreatingExcitement in theClassroom. 1991 ASHE-ERIC HigherEducationReports.School of Education and Human Development The George Washington University
  • Bulgurcu, S. (2021). “Özel Yetenekliler Alanında Uluslararası Doktora Tezlerinin Analizi (2010-2020)”. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 4(2), 137-153.
  • Büyüköztürk, Ş. (2019). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı (26. baskı).Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çeğindir, N. Y., (2008). “Farklı Metotlardaki Ön Ergen Kız Pantolon Kalıplarının Vücuda Uygunluğunun İncelenmesi”, Tekstil Maraton, 99, 25-31
  • Erickson, H. L. (Ed.). (2007). Concept-basedCurriculum and InstructionfortheThinkingClassroom. CorwinPress.
  • Işık, A. ve Güneş, E. (2017). “Türk Tarihinde Özel Yeteneklilerin Eğitimi: Osmanlı Enderun Mektebi”. Journal of GiftedEducation and Creativity, 4(3), 1-13.
  • İlhan, E. ve Çam, Ş. S. (2023). “Öğretim Elemanları için Aktif Öğrenme Uygulamaları Ölçeğinin Geliştirilmesi”. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25 (1), 91- 107.
  • Köksal, M. S., Göğsu, D. Ve Akkaya, G. (2017). “Türkiye’de Özel Yeteneklilere Neyi, Nasıl Öğretmeyi ve Öğrenmeyi Nasıl Değerlendirmeli? Bir Paydaşlar Görüşü Çalışması”. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2017(9), 190-203.
  • Semiz, M., Ocak, B. ve Aydıner, O. (2008). Bilgisayarda İstatistik Uygulamaları: SPSS. Konya: Dizgi Ofset Matbaacılık.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts
Journal Section Makaleler
Authors

Şükran Çakmak

Cantürk Öz

Neşe Çeğindir

Publication Date December 14, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 32

Cite

APA Çakmak, Ş., Öz, C., & Çeğindir, N. (2023). Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi. Sanat Ve Tasarım Dergisi(32), 193-208. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405047
AMA Çakmak Ş, Öz C, Çeğindir N. Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2023;(32):193-208. doi:10.18603/sanatvetasarim.1405047
Chicago Çakmak, Şükran, Cantürk Öz, and Neşe Çeğindir. “Aktif Öğrenme Etkinliği Ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32 (December 2023): 193-208. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405047.
EndNote Çakmak Ş, Öz C, Çeğindir N (December 1, 2023) Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 193–208.
IEEE Ş. Çakmak, C. Öz, and N. Çeğindir, “Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 32, pp. 193–208, December 2023, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1405047.
ISNAD Çakmak, Şükran et al. “Aktif Öğrenme Etkinliği Ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 (December 2023), 193-208. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1405047.
JAMA Çakmak Ş, Öz C, Çeğindir N. Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023;:193–208.
MLA Çakmak, Şükran et al. “Aktif Öğrenme Etkinliği Ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32, 2023, pp. 193-08, doi:10.18603/sanatvetasarim.1405047.
Vancouver Çakmak Ş, Öz C, Çeğindir N. Aktif Öğrenme Etkinliği ile Özel Yetenekli Öğrencilere Sürdürülebilir Moda Kavramların Öğretimi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023(32):193-208.