Research Article
BibTex RIS Cite

Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi

Year 2023, Issue: 32, 165 - 178, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1404970

Abstract

Bu çalışma, çok modlu kaynakların çevre koruma afişlerinin tasarımında ve iletişiminde oynadığı rolü
vurgulamaktadır. TEMA Vakfı tarafından doğanın korunmasına yönelik farkındalık oluşturmak amacıyla
tasarlatılan dört afiş incelenmiştir. Afişlerin görsel bileşenleri, sembollerin kullanımı, yazılı metinlerin
konumu ve renk paleti gibi unsurlar değerlendirilmiştir. Ardından yazılı metinlerin görsel unsurlarla
etkileşimi ve sembolizmin semiyotik analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, her afişin toprak kaybının
çevresel ve insan yaşamına olan etkilerini vurgulayarak izleyicilere çevresel sorumluluklarını hatırlattığını
göstermektedir. Görsel unsurlar, özellikle semboller ve renk kullanımı, izleyicilerin mesajları hızlı bir şekilde
anlamasına yardımcı olurken tipografi iletişime net bir katkıda bulunmuştur. Afişler, izleyicilere çevre
koruma faaliyetlerine katılım çağrısında bulunurken özgün bir tarz ve samimiyet dili benimsemiş ve çevre
bilincinin artırılmasına, çevre sorunlarına duyarlılığın geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Sonuç olarak,
TEMA Vakfı’nın afişleri, görsel ve sözel olarak çevre bilincini teşvik etmek için etkili bir iletişim aracıdır.
Afişler, izleyicilere toprak koruma sorumluluğunu hatırlatmanın yanı sıra doğanın canlılığına ve biyolojik
çeşitliliğin korunmasına dikkat çekmektedir.

References

  • Barthes, R. (1967). Elements of semiology. New York: Hill & Wang,27.
  • Bedi, N. K. (2019). Analysing the poster of the reader: A multimodal perspective Language in India, 19(1), 159-167. doi: 10.17509/ijal.v9i2.20245
  • Bezemer, J. ve Kress, G. (2008). Writing in multimodal texts: A social semiotic account of design for learning. Written Communication, 25(1), 166-175.doi: 10.1177/0741088307313177.
  • Halliday, M. A. K. (1994). An introduction to functional grammar (2nd ed.). London: Edward Arnold.
  • Howe, C. (2009). The role of education as a tool for environmental conservation and sustainable development. Imperial College London.
  • Keskin, B., Altay, B. N., Kurt, A. ve Fleming, P. D. (2020). “Sustainability in paperbased Packaging”, Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 129-137.
  • McDonough, W. (2010). The Choice for Sustainability. T. Russ (Editor) Sustainability and design ethics. London. CRC Press Taylor and Francis Group s. 101.
  • Martinec, R. ve Salway, A. (2005). A system for image-text relations in new (and old) media. Visual Communication, 4(3), 337-371. doi: 10.1177/1470357205055928.
  • Mavers, D. E. (2004). Multimodal design: the semiotic resources of children’s graphic representation. Institute of Education, University of London, London, UK.
  • Munier, N. (2005). Introduction to sustainability, Springer, Netherlands.
  • Sipe, R. L. (1998). How picture books work: A semiotically framed theory of textpicture relation. Children’s Literature in Education, 29(2), 97-108. https://unlvkidlit. pbworks.com/f/how+picture+books+work.pdf
  • Torr, J. (2004). Talking about picture books: The influence of maternal education on four- year-old children’s talk with mothers and pre-school teachers. Journal of Early Childhood Literacy, 4(2), 181-210. doi: 10.1177/1468798404044515.
  • Tulk, S. (2005). Reading picture books is serious fun. English Teaching: Practice and Critique, 4(2), 89-95. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ847256.pdf
  • Vallero, D. and Brasier, C. (2008). Sustainable design the science of sustainability and green engineering, s. 225. USA: Wiley
  • Wang, Q. (2015). A case study on college English teacher’s non-verbal behaviours under the setting of multimodality. International Journal of English Language Teaching. 43(3), 21-31. doi:10.13189/ujer.2015.030801.
Year 2023, Issue: 32, 165 - 178, 14.12.2023
https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1404970

Abstract

References

  • Barthes, R. (1967). Elements of semiology. New York: Hill & Wang,27.
  • Bedi, N. K. (2019). Analysing the poster of the reader: A multimodal perspective Language in India, 19(1), 159-167. doi: 10.17509/ijal.v9i2.20245
  • Bezemer, J. ve Kress, G. (2008). Writing in multimodal texts: A social semiotic account of design for learning. Written Communication, 25(1), 166-175.doi: 10.1177/0741088307313177.
  • Halliday, M. A. K. (1994). An introduction to functional grammar (2nd ed.). London: Edward Arnold.
  • Howe, C. (2009). The role of education as a tool for environmental conservation and sustainable development. Imperial College London.
  • Keskin, B., Altay, B. N., Kurt, A. ve Fleming, P. D. (2020). “Sustainability in paperbased Packaging”, Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, c. 6, sayı. 2, ss. 129-137.
  • McDonough, W. (2010). The Choice for Sustainability. T. Russ (Editor) Sustainability and design ethics. London. CRC Press Taylor and Francis Group s. 101.
  • Martinec, R. ve Salway, A. (2005). A system for image-text relations in new (and old) media. Visual Communication, 4(3), 337-371. doi: 10.1177/1470357205055928.
  • Mavers, D. E. (2004). Multimodal design: the semiotic resources of children’s graphic representation. Institute of Education, University of London, London, UK.
  • Munier, N. (2005). Introduction to sustainability, Springer, Netherlands.
  • Sipe, R. L. (1998). How picture books work: A semiotically framed theory of textpicture relation. Children’s Literature in Education, 29(2), 97-108. https://unlvkidlit. pbworks.com/f/how+picture+books+work.pdf
  • Torr, J. (2004). Talking about picture books: The influence of maternal education on four- year-old children’s talk with mothers and pre-school teachers. Journal of Early Childhood Literacy, 4(2), 181-210. doi: 10.1177/1468798404044515.
  • Tulk, S. (2005). Reading picture books is serious fun. English Teaching: Practice and Critique, 4(2), 89-95. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ847256.pdf
  • Vallero, D. and Brasier, C. (2008). Sustainable design the science of sustainability and green engineering, s. 225. USA: Wiley
  • Wang, Q. (2015). A case study on college English teacher’s non-verbal behaviours under the setting of multimodality. International Journal of English Language Teaching. 43(3), 21-31. doi:10.13189/ujer.2015.030801.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Fine Arts
Journal Section Makaleler
Authors

Cengiz Şahin

Publication Date December 14, 2023
Submission Date October 30, 2023
Acceptance Date November 27, 2023
Published in Issue Year 2023 Issue: 32

Cite

APA Şahin, C. (2023). Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi. Sanat Ve Tasarım Dergisi(32), 165-178. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1404970
AMA Şahin C. Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. December 2023;(32):165-178. doi:10.18603/sanatvetasarim.1404970
Chicago Şahin, Cengiz. “Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32 (December 2023): 165-78. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1404970.
EndNote Şahin C (December 1, 2023) Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 165–178.
IEEE C. Şahin, “Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi”, Sanat ve Tasarım Dergisi, no. 32, pp. 165–178, December 2023, doi: 10.18603/sanatvetasarim.1404970.
ISNAD Şahin, Cengiz. “Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi”. Sanat ve Tasarım Dergisi 32 (December 2023), 165-178. https://doi.org/10.18603/sanatvetasarim.1404970.
JAMA Şahin C. Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023;:165–178.
MLA Şahin, Cengiz. “Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi”. Sanat Ve Tasarım Dergisi, no. 32, 2023, pp. 165-78, doi:10.18603/sanatvetasarim.1404970.
Vancouver Şahin C. Tema Vakfı Afişlerinin Çok Modlu Kaynaklar Açısından İncelenmesi. Sanat ve Tasarım Dergisi. 2023(32):165-78.