Research Article
BibTex RIS Cite

SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI

Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 27 - 37, 30.04.2022

Abstract

Günümüzün en büyük sorunlarından biri olan tüketim her geçen gün daha da artmakta ve farklı birimlerce ele alınmaktadır. Çalışma sıfır atık kapsamında sanatsal bir değer elde edilmek üzere hazırlanmış ayrıca doğaya ve sanata katkı sağlamak için planlanmıştır. Buradan yola çıkarak bu çalışmanın önceliği doğada (çevrede) atıkların kullanılır olmasını sorgulatmak ve atıkların geri dönüşümünü sanatsal bir ifade ile ortaya koymaktadır. Araştırma Batı Karadeniz bölgesinde bulunan Karabük Üniversitesi Safranbolu Fethi Toker Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü 3. sınıf Deneysel Atölye dersinde 13 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması deseniyle 8 haftalık bir program üzerinden yürütülmüştür. Eylem planında veri toplama araçları olarak öğrenci günlüğü ve haftalık ders değerlendirme formu olarak belirlenmiştir. Araştırma raporlaması devam etmesine rağmen şu ana kadar elde edilen bulgulara göre çalışma grubunun büyük çoğunluğu yapılan uygulama vasıtasıyla atık üzerine bir farkındalığı oluşmuş ve bu atıklarla sanatsal bir ürün ortaya koyabileceğinin bilincine varmıştır.

References

  • Alparslan, G. U. (2018). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resmi Algılamalarında Kolaj Tekniğinden Yararlanılması: Eylem Araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (43), 77-91.
  • Thompson, J. B. (2014). Modern resim nasıl okunur. F. Candil Çulcu (Çev.). İstanbul: Hayalperest.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı. Yıldız Uzuner ve Meltem Özten Anay (Çev.). Ankara: Anı.
Year 2022, Volume: 5 Issue: 1, 27 - 37, 30.04.2022

Abstract

References

  • Alparslan, G. U. (2018). Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Modern Resmi Algılamalarında Kolaj Tekniğinden Yararlanılması: Eylem Araştırması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. (43), 77-91.
  • Thompson, J. B. (2014). Modern resim nasıl okunur. F. Candil Çulcu (Çev.). İstanbul: Hayalperest.
  • Johnson, A. P. (2015). Eylem araştırması el kitabı. Yıldız Uzuner ve Meltem Özten Anay (Çev.). Ankara: Anı.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Tunç 0000-0001-6789-4035

Şehnaz Yalçın 0000-0002-1735-9701

Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Tunç, M., & Yalçın, Ş. (2022). SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 27-37.
AMA Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. April 2022;5(1):27-37.
Chicago Tunç, Mustafa, and Şehnaz Yalçın. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (April 2022): 27-37.
EndNote Tunç M, Yalçın Ş (April 1, 2022) SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5 1 27–37.
IEEE M. Tunç and Ş. Yalçın, “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”, saktad, vol. 5, no. 1, pp. 27–37, 2022.
ISNAD Tunç, Mustafa - Yalçın, Şehnaz. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi 5/1 (April 2022), 27-37.
JAMA Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. 2022;5:27–37.
MLA Tunç, Mustafa and Şehnaz Yalçın. “SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI”. Safran Kültür Ve Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2022, pp. 27-37.
Vancouver Tunç M, Yalçın Ş. SIFIR ATIK İLE ASAMBLAJ YAPIMININ ÖĞRENCİ GÜNLÜKLERİNE YANSIMALARI. saktad. 2022;5(1):27-3.