Research Article
BibTex RIS Cite

Reflections of Educational Methods Applied in Interior Architecture Project Design Studio on Students During the Pandemic Process

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 159 - 181, 31.07.2023

Abstract

In the 21st century, changes in technology and social life are instrumental in updating the methods applied in education. The use of digital technology and virtual design studio in undergraduate interior architecture project design studio courses gained momentum and spread over a wide area during the Covid19 pandemic, which affected the whole world in 2019. Digital techniques, which were created in a short time, have had different effects on students and the education process than traditional methods. Within the scope of this study, field research was conducted in Rome La Sapienza University, Faculty of Architecture in the 2020-2021 Spring semester to examine the effects of digital methods shaped in project design studio courses on design students during the pandemic process. The data obtained by participating in the Design Studio III course, which continues the traditional and virtual methods simultaneously, was reported by observing and interviewing the students. The effects of the applied methods from the students' point of view were classified under the categories of “understanding and expression” and “socialization and entertainment”. The points that students perceive as advantages and disadvantages in their virtual studio experiences are discussed.

References

  • KARASAR, Ş., 2021. Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü. 1. Baskı. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • KARASAR, N., 2015. Bilimsel araştırma yöntemi. 28. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • W. J. ve MCCULLOUGH, M., 1991. Digital design media. 2. Baskı. NewYork: Van Nostrand Reinhold,
  • BROADFOOT, O. ve BENNETT, R., 2003. Design studios: online comparing traditional face-to-face design studio education with modern internet-based design studios. Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, Sydney. s. 9-21.
  • EKİCİ, B. B., AKYILDIZ, N., A., KARABATAK, S. ve ALANOĞLU, M., 2022. Pandemı̇ sürecı̇nde tasarım dersı̇nı̇ alan öğrencı̇lerı̇n uzaktan eğı̇tı̇me yönelı̇k tutumları. Ases International Scientific Research Conference, 4-26 Haziran 2022, Mersin. s. 175-186.
  • ALLU-KANGKUM, E. L. A., 2021. Covid-19 and sustainable architectural education: challenges and perceptions on online learning. IJRDO-Journal of Educational Research. 6 (2), s. 7-13.
  • ARIDAĞ, L. ve ASLAN, A. E. 2012. Tasarım çalışmaları-1 stüdyosunda uygulanan yaratıcı drama etkinliklerinin mimarlık öğrencilerinin yaratıcı düşünce becerilerinin gelişimine etkisi. Megaron. 7 (1), s. 49-66.
  • BULDAÇ, M., 2021. Pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeli: İç mimarlık eğitiminde öğrenci deneyimleri. Modular.Journal. 4 (1), s. 71-91.
  • CEYLAN, S., ŞAHİN, P., SEÇMEN, S., SOMER, M. E. ve SÜHER, K. H., 2020. An evaluation of online architectural design studios during covid-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. 15 (1), s. 203-2018.
  • CROWTHER, P., 2013. Understanding the signature pedagogy of the design studio an the opportunities for its technological enhancement. Journal of Learning Design, Special Issue: Design Education. 6 (3), s. 18-27.
  • DİKMEN, Ç. B., 2011. Mimarlık eğitiminde stüdyo çalışmalarının önemi: Temel eğitim stüdyoları. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (4), s. 1509-1520.
  • GÜLEL, Z. ve ARABACIOĞLU, B. C., 2019. Arttırılmış gerçekliğin (AG) mekan tasarımı eğitiminde kullanımına potansiyeller ve kısıtlamalar ışığında güncel bir bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi. 23, s. 151-177.
  • İSMAİLOĞLU, S. ve KULAK-TORUN, F., 2022. Normalleşme sürecinde iç mimari tasarım stüdyolarının mekânsal organizasyonu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication. 12 (2), s. 497-514.
  • JONES, D., 2021. Making little things visible. Design and Technology Education: an International Journal. 26 (1), s. 8-11.
  • KAZAZ, E. ve İBIŞ, B. D., 2022. Architectural studio experience in historical urban texture during the covid-19 pandemic process; Atatürk university architectural project studio VII. Kent Akademisi Dergisi. 15 (1), s. 38-50.
  • OZORHON, G. ve LEKESİZ, G., 2021. Re-considering the architectural design studio after pandemic: Tools, problems, potentials. Journal of Design Studio. 3 (1), s. 19-36.
  • ÖZGÜVEN, Y., BAYRAM, A. K. Ş. ve CANTÜRK, E., 2020. Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci. EgeMim. 4 (108), s. 64-69.
  • PEKDAŞ, E. ve KUTSAL, B., 2021. Covid-19 pandemisinin mimarlık tasarım stüdyosu eğitimi üzerindeki etkisinin mimarlık öğrencileri gözünden incelenmesi. IJEDT Uluslararası Mühendislik, Tasarım ve Teknoloji Dergisi. 3 (1-2), s. 1-15.
  • SAKARYA, K., 2019. İç mimarlık eğitimine yönelik uzaktan eğitim modeli önerileri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 28 (2), s. 388-401.
  • SCATENA, D., GULEL, Z., TERRACINA, S.A. ve VOLANTI, V., 2021. The architectural plan: Teaching and learning methods in social distances times. FAMagazine. s. 88–93.
  • SEZGIN, A., 2019. İç mimarlık eğitiminde tasarla-yap stüdyosu deneyimi. İçmimar Dergi. 29, s. 20-36.
  • TONG, H. ve ÇAĞDAŞ, G., 2005. Global bir tasarım stüdyosuna doğru. Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi. 3, s. 1-10.
  • ÜST, S. ve DOĞAN, M. G., 2013. İç mimarlık eğitiminde yaratıcı drama. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım Dergisi. 11, s. 89-100.
  • GÜL, Ö., 2016. Türkiye’de i̇ç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi. Doktora Tezi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • GÜLEL, Z., 2018. İç mimarlık tasarım stüdyosu eğitimi sürecinde arttırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • BARROW, J., 2022. Pinterest [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://tr.pinterest.com/pin/309692911846213760/ [Erişim Tarihi 8 Mart 2022].
  • GRADSTUDIO, 2015. Ryerson architecture graduate studio 2015 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://gradstudio2015.blogspot.com.tr/2015_03_01_archive.html [Erişim Tarihi 10 Şubat 2022].
  • GRAFTON ARCHITECTS, 2013. Behance [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.behance.net/gallery/11003249/Medethos [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • GWIZDATA, P., 2022. Pinterest [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.pinterest.com/pin/12736811426387369/ [Erişim Tarihi 8 Mart 2022].
  • SHANGYIH, 2019. Shangyi iç tasarım [çevrimiçi]. Erişim adresi: www.sy-interior.com [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • SYRACUSE UNIVERSITY, 2020. Environmental interior design [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://vpa.syr.edu/academics/design/undergraduate/environmental-interior- design/about/ [Erişim Tarihi 10 Mayıs 2020].
  • TDK, 2022. Türk Dil Kurumu [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/ [Erişim Tarihi 2 Şubat 2022].
  • UNIROMA1, 2021, Sapienza Universita Di Roma [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.uniroma1.it/en/notizia/sapienza-international-rankings [Erişim Tarihi 5 Haziran 2021].
  • UNESCO, 2020. Covid-19 report, 2020, education in the time of covid-19 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.cepal.org/en/publications/45905-education-time-covid-19 [Erişim Tarihi 7 Şubat 2022].
  • VEETILDIGITAL, 2017. Business innovation and ideas generation methods for 3d rendering [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://veetildigital.wordpress.com/tag/3d-rendering/ [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • GÜLEL, Z., 2021. Zeynep gülel arşivi. [fotoğraf] İstanbul.
  • MAIORANO, S., 2021. Stefano Maiorano arşivi. [proje] Roma.
  • PAGLICI, F. A. ve PASSAGRİLLİ, C., 2021. Francesco andaman paglici ve chiara passagrilli arşivi. [proje] Roma. RIZZELLO, M. ve PANTONI, M. G., 2021. Marzia rizzello ve maria gaia pontoni arşivi. [proje] Roma.

Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları

Year 2023, Volume: 4 Issue: 2, 159 - 181, 31.07.2023

Abstract

21. yüzyılda, teknolojideki ve toplumsal yaşantıdaki değişimler, eğitimde uygulanan metotların güncellenmesine vesile olmaktadır. Lisans düzeyi İç Mimarlık proje tasarım stüdyosu derslerindeki dijital teknoloji ve sanal tasarım stüdyosunun kullanımı ise 2019 yılında tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemi sürecinde hız kazanarak geniş bir alana yayılmıştır. Kısa süre içinde kurgulanan dijital teknikler öğrencilerin ve eğitim sürecinin üzerinde, geleneksel yöntemlerden farklı etkilere neden olmuştur. Bu çalışma kapsamında, pandemi sürecinde, proje tasarım stüdyosu derslerinde şekillenen dijital yöntemlerin tasarım öğrencileri üzerindeki etkilerini incelemek üzere 2020-2021 Bahar Dönemi’nde İtalya, Roma La Sapienza Üniversitesi, Mimarlık Fakültesi’nde saha araştırılması yapılmıştır. Geleneksel ve sanal yöntemleri eş zamanlı olarak sürdüren Tasarım Stüdyosu III dersine katılarak gözlem yapılmış, dersin öğrencileri ile görüşme yapılarak elde edilen veriler raporlanmıştır. Derste uygulanan yöntemlerin öğrenciler üzerindeki etkileri, “anlama ve ifade” ve “sosyalleşme ve eğlence” kategorileri çerçevesinde sınıflandırılmıştır. Öğrencilerin sanal stüdyo deneyimlerindeki avantaj ve dezavantaj olarak algıladığı noktalar tartışılmıştır.

References

  • KARASAR, Ş., 2021. Gelecek dündü; dijital bir üniversitenin bugünü. 1. Baskı. İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.
  • KARASAR, N., 2015. Bilimsel araştırma yöntemi. 28. Baskı. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.
  • W. J. ve MCCULLOUGH, M., 1991. Digital design media. 2. Baskı. NewYork: Van Nostrand Reinhold,
  • BROADFOOT, O. ve BENNETT, R., 2003. Design studios: online comparing traditional face-to-face design studio education with modern internet-based design studios. Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, Sydney. s. 9-21.
  • EKİCİ, B. B., AKYILDIZ, N., A., KARABATAK, S. ve ALANOĞLU, M., 2022. Pandemı̇ sürecı̇nde tasarım dersı̇nı̇ alan öğrencı̇lerı̇n uzaktan eğı̇tı̇me yönelı̇k tutumları. Ases International Scientific Research Conference, 4-26 Haziran 2022, Mersin. s. 175-186.
  • ALLU-KANGKUM, E. L. A., 2021. Covid-19 and sustainable architectural education: challenges and perceptions on online learning. IJRDO-Journal of Educational Research. 6 (2), s. 7-13.
  • ARIDAĞ, L. ve ASLAN, A. E. 2012. Tasarım çalışmaları-1 stüdyosunda uygulanan yaratıcı drama etkinliklerinin mimarlık öğrencilerinin yaratıcı düşünce becerilerinin gelişimine etkisi. Megaron. 7 (1), s. 49-66.
  • BULDAÇ, M., 2021. Pandemi sürecinde uzaktan eğitim modeli: İç mimarlık eğitiminde öğrenci deneyimleri. Modular.Journal. 4 (1), s. 71-91.
  • CEYLAN, S., ŞAHİN, P., SEÇMEN, S., SOMER, M. E. ve SÜHER, K. H., 2020. An evaluation of online architectural design studios during covid-19 outbreak. Archnet-IJAR: International Journal of Architectural Research. 15 (1), s. 203-2018.
  • CROWTHER, P., 2013. Understanding the signature pedagogy of the design studio an the opportunities for its technological enhancement. Journal of Learning Design, Special Issue: Design Education. 6 (3), s. 18-27.
  • DİKMEN, Ç. B., 2011. Mimarlık eğitiminde stüdyo çalışmalarının önemi: Temel eğitim stüdyoları. e-Journal of New World Sciences Academy. 6 (4), s. 1509-1520.
  • GÜLEL, Z. ve ARABACIOĞLU, B. C., 2019. Arttırılmış gerçekliğin (AG) mekan tasarımı eğitiminde kullanımına potansiyeller ve kısıtlamalar ışığında güncel bir bakış. Sanat ve Tasarım Dergisi. 23, s. 151-177.
  • İSMAİLOĞLU, S. ve KULAK-TORUN, F., 2022. Normalleşme sürecinde iç mimari tasarım stüdyolarının mekânsal organizasyonu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication. 12 (2), s. 497-514.
  • JONES, D., 2021. Making little things visible. Design and Technology Education: an International Journal. 26 (1), s. 8-11.
  • KAZAZ, E. ve İBIŞ, B. D., 2022. Architectural studio experience in historical urban texture during the covid-19 pandemic process; Atatürk university architectural project studio VII. Kent Akademisi Dergisi. 15 (1), s. 38-50.
  • OZORHON, G. ve LEKESİZ, G., 2021. Re-considering the architectural design studio after pandemic: Tools, problems, potentials. Journal of Design Studio. 3 (1), s. 19-36.
  • ÖZGÜVEN, Y., BAYRAM, A. K. Ş. ve CANTÜRK, E., 2020. Mimari tasarım stüdyosunda bir tamir deneyimi: Covid-19 ve uzaktan eğitim süreci. EgeMim. 4 (108), s. 64-69.
  • PEKDAŞ, E. ve KUTSAL, B., 2021. Covid-19 pandemisinin mimarlık tasarım stüdyosu eğitimi üzerindeki etkisinin mimarlık öğrencileri gözünden incelenmesi. IJEDT Uluslararası Mühendislik, Tasarım ve Teknoloji Dergisi. 3 (1-2), s. 1-15.
  • SAKARYA, K., 2019. İç mimarlık eğitimine yönelik uzaktan eğitim modeli önerileri. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 28 (2), s. 388-401.
  • SCATENA, D., GULEL, Z., TERRACINA, S.A. ve VOLANTI, V., 2021. The architectural plan: Teaching and learning methods in social distances times. FAMagazine. s. 88–93.
  • SEZGIN, A., 2019. İç mimarlık eğitiminde tasarla-yap stüdyosu deneyimi. İçmimar Dergi. 29, s. 20-36.
  • TONG, H. ve ÇAĞDAŞ, G., 2005. Global bir tasarım stüdyosuna doğru. Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi. 3, s. 1-10.
  • ÜST, S. ve DOĞAN, M. G., 2013. İç mimarlık eğitiminde yaratıcı drama. Gazi Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sanat ve Tasarım Dergisi. 11, s. 89-100.
  • GÜL, Ö., 2016. Türkiye’de i̇ç mimarlık lisans eğitiminde tasarım stüdyosu derslerinin yürütülmesine yönelik geliştirme modeli önerisi. Doktora Tezi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • GÜLEL, Z., 2018. İç mimarlık tasarım stüdyosu eğitimi sürecinde arttırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı. Yüksek Lisans Tezi. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi.
  • BARROW, J., 2022. Pinterest [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://tr.pinterest.com/pin/309692911846213760/ [Erişim Tarihi 8 Mart 2022].
  • GRADSTUDIO, 2015. Ryerson architecture graduate studio 2015 [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://gradstudio2015.blogspot.com.tr/2015_03_01_archive.html [Erişim Tarihi 10 Şubat 2022].
  • GRAFTON ARCHITECTS, 2013. Behance [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.behance.net/gallery/11003249/Medethos [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • GWIZDATA, P., 2022. Pinterest [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.pinterest.com/pin/12736811426387369/ [Erişim Tarihi 8 Mart 2022].
  • SHANGYIH, 2019. Shangyi iç tasarım [çevrimiçi]. Erişim adresi: www.sy-interior.com [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • SYRACUSE UNIVERSITY, 2020. Environmental interior design [çevrimiçi]. Erişim adresi: http://vpa.syr.edu/academics/design/undergraduate/environmental-interior- design/about/ [Erişim Tarihi 10 Mayıs 2020].
  • TDK, 2022. Türk Dil Kurumu [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://sozluk.gov.tr/ [Erişim Tarihi 2 Şubat 2022].
  • UNIROMA1, 2021, Sapienza Universita Di Roma [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.uniroma1.it/en/notizia/sapienza-international-rankings [Erişim Tarihi 5 Haziran 2021].
  • UNESCO, 2020. Covid-19 report, 2020, education in the time of covid-19 [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://www.cepal.org/en/publications/45905-education-time-covid-19 [Erişim Tarihi 7 Şubat 2022].
  • VEETILDIGITAL, 2017. Business innovation and ideas generation methods for 3d rendering [çevrimiçi]. Erişim adresi: https://veetildigital.wordpress.com/tag/3d-rendering/ [Erişim Tarihi 7 Mart 2021].
  • GÜLEL, Z., 2021. Zeynep gülel arşivi. [fotoğraf] İstanbul.
  • MAIORANO, S., 2021. Stefano Maiorano arşivi. [proje] Roma.
  • PAGLICI, F. A. ve PASSAGRİLLİ, C., 2021. Francesco andaman paglici ve chiara passagrilli arşivi. [proje] Roma. RIZZELLO, M. ve PANTONI, M. G., 2021. Marzia rizzello ve maria gaia pontoni arşivi. [proje] Roma.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Architecture
Journal Section Research Articles
Authors

Zeynep Gülel 0000-0002-9337-3468

Burçin Cem Arabacıoğlu 0000-0002-1204-4479

Publication Date July 31, 2023
Acceptance Date March 22, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Gülel, Z., & Arabacıoğlu, B. C. (2023). Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design, 4(2), 159-181.
AMA Gülel Z, Arabacıoğlu BC. Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları. bāb Architecture and Design Journal. July 2023;4(2):159-181.
Chicago Gülel, Zeynep, and Burçin Cem Arabacıoğlu. “Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları”. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4, no. 2 (July 2023): 159-81.
EndNote Gülel Z, Arabacıoğlu BC (July 1, 2023) Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları. bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4 2 159–181.
IEEE Z. Gülel and B. C. Arabacıoğlu, “Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları”, bāb Architecture and Design Journal, vol. 4, no. 2, pp. 159–181, 2023.
ISNAD Gülel, Zeynep - Arabacıoğlu, Burçin Cem. “Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları”. bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design 4/2 (July 2023), 159-181.
JAMA Gülel Z, Arabacıoğlu BC. Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları. bāb Architecture and Design Journal. 2023;4:159–181.
MLA Gülel, Zeynep and Burçin Cem Arabacıoğlu. “Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları”. Bab Journal of FSMVU Faculty of Architecture and Design, vol. 4, no. 2, 2023, pp. 159-81.
Vancouver Gülel Z, Arabacıoğlu BC. Pandemi Sürecinde İç Mimarlık Proje Tasarım Stüdyosunda Uygulanan Eğitim Yöntemlerinin Öğrenciler Üzerindeki Yansımaları. bāb Architecture and Design Journal. 2023;4(2):159-81.